۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۹:۳۳
کد خبر: 82591520
T T
۰ نفر
ورزشگاه مجهز كريكت امسال در منطقه آزاد چابهار ساخته مي شود

چابهار - ايرنا - مدير عامل سازمان منطقه آزاد چابهار در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: با توجه به وجود استعدادهاي فراوان ورزشكاران در رشته كريكت و حمايت از اين رشته تا پايان امسال ورزشگاه مجهز كريكت در اين منطقه ساخته مي شود.

عبدالرحيم كردي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد براي رشته هاي مختلف ورزشي زميني به مساحت 30 هزار مترمربع در قالب دهكده المپيك در نظر گرفته كه در ابتدا سالن ورزشي 2 هزار نفري ورنا با زيربناي پنج هزار و 727 متر مربع و اعتبار 170 ميليارد ريال خرداد امسال افتتاح شده است.
وي افزود: اين مجموعه ورزشي تا 50 هزار متر مربع جاي توسعه دارد و ورزشگاه كريكت با استانداردهاي روز دنيا نيز در قالب آن ساخته مي شود.
وي تصريح كرد: منطقه آزاد چابهار در مجموعه ورزشي المپيك براي ساخت ساختمان هاي ورزش هاي آبي، بدنسازي، استخربازي، استاديوم فوتبال و مهمانسرا جانمايي كرده است.
وي با بيان اينكه 80 درصد ملي‌ پوشان ورزش كريكت ايران در همه رده‌ هاي سني ساكن شهرهاي چابهار، كنارك و نيكشهر هستند، خاطرنشان كرد: راه ‌اندازي يك ورزشگاه استاندارد بين المللي مي ‌تواند علاوه بر ارتقاي توان ورزشكاران بومي، زمينه برگزاري رقابت هاي ليگ استاني، كشوري و بين المللي را مهيا كند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تيم ‌هاي كريكت در تمام شهرهاي سيستان ‌و بلوچستان فعال هستند و چابهار با هشت باشگاه كريكت رسمي و 14 باشگاه خصوصي، ظرفيت فراواني در اين رشته دارد كه مي ‌توان روي آن سرمايه ‌گذاري كرد.
كردي استقرار فدراسيون كريكت در چابهار را خواستار شد و افزود: بازيكنان كريكت سيستان و بلوچستان به ويژه چابهار سابقه حضور در همه رده ‌هاي تيم ملي و نيز شركت در تورنمنت‌ هاي آسيايي و بين ‌المللي را در كارنامه خود دارند.
وي ادامه داد: ساخت ورزشگاه كريكت و توجه به اين رشته ورزشي و تامين تجهيزات ورزشكاران كريكت، سيستان و بلوچستان را به يكي از كشورهاي قدرتمند كريكت در دنيا تبديل خواهد كرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي