۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۸
کد خبر: 82592358
T T
۰ نفر
سواحل ویلاهای شخصی ، مرگبارترین نقاط دریای مازندران برای شنا

ساری - ایرنا - رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت كه بیش از 60 درصد قربانیان دریا در این استان امسال در آب های سواحل ویلاهای شخصی جان باختند.

نقی كریمیان روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در دریای مازندران را از آغاز اجرای طرح سالمسازی دریا در 13 نفر اعلام كرد و افزود : هشت نفر از این افراد در سواحل ویلاهای شخصی هنگام شنا جانشان را از دست دادند.
طرح سالمسازی دریا امسال در 94 نقطه از سواحل مازندران از اول خرداد آغاز شد و تا پایان شهریور ادامه دارد.
هدف اصلی از اجرای این طرح كاهش آمار غرق شدگی در دریا بوده است كه از سال 93 به اجرا درآمد و بیش از 70 درصد از آمار قربانیان دریا كاست.
رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت : اگر چه آمار غریق در سواحل این استان در سال جاری تاكنون روند كاهشی داشته ، ولی غرق شدگی در سواحل ویلاهای شخصی فاقد نجات غریق رو به افزایش است.
وی افزود : تاكنون مدیران ویلاهای شخصی برای استخدام ناجی برای سواحل تحت پوشش خود اقدامی نكردند و این وضعیت نگران كننده است.
بر اساس تصمیم ستاد ساماندهی دریا ، به كارگیری ناجیان غریق در سواحل ویلاهای شخصی و طرح های سالمسازی بر عهده مالكان ویلاها و مجریان طرح است .
استقرار ناجی در شنا ممنوع هم بر عهده ستاد ساماندهی دریاست كه هم اكنون بر اساس اعلام استانداری مازندران دستكم 600 ناجی در این مناطق فعال هستند.
امسال 350 نقطه در 338 كیلومتر ساحل دریای خزر در مازندران به عنوان شناممنوع شناخته شده است .
كریمیان همچنین فگت كه در مازندران 2 هزار و 500 ناجی آموزش دیده آماده خدمت ، ساماندهی شده اند كه مدیران ویلاهای شخصی باید با درخواست از هیات نجات غریق از این ناجیان استفاده كنند.
وی اضافه كرد : همچنین طرح های سالمسازی دریا در مازندران نیز تاكنون از ناجیان ساماندهی شده استفاده نكرده و تجهیزات هوشمند نجات غریق نخریده اند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
۰ نفر