۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵
کد خبر: 82593099
T T
۰ نفر
رسيدگي به تخلفات 317 شركت حمل و نقل برون شهري در استان خوزستان

اهواز- ايرنا - مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: طي يك سال اخير به تخلفات 317 شركت حمل و نقلي و رانندگان در جلسات كميسيون هاي تخلفات بخش حمل و نقل جاده اي استان خوزستان رسيدگي و احكام مربوطه صادر شده است.

مسعود مصدقي دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين جلسات به منظور نظارت بر اجراي دقيق قوانين و مقررات حمل و نقل برون شهري و مكلف نمودن شركت هاي حمل و نقلي و رانندگان به رعايت بيشتر نكات ايمني و ارتقاء سطح ايمني در صنعت حمل و نقل جاده اي مي باشد.
مصدقي ادامه داد: در حال حاضر 312 شركت حمل و نقل كالا و 141 شركت حمل و نقل مسافر در استان مشغول فعاليت هستند كه به تخلفات و پرونده هاي اين شركت ها با برگزاري مستمر جلسات كميسون هاي ماده 11 و 12 و با حضور اعضاي كميسيون در محل اداره كل رسيدگي خواهد شد.
وي بيان كرد:در يك سال اخير تعداد 10 جلسه كميسيون ماده 12 و 11 استاني تشكيل و طي آن به تخلفات 159 شركت حمل و نقل كالا،57 شركت حمل و نقل مسافر در كميسون ماده 11 كه مربوط به تخلفات رانندگان بخش كالا و مسافر مي باشد رسيدگي شد.
مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان با بيان اينكه بيشترين تخلفات انجام شده در حمل و نقل كالا مربوط به عدم رعايت و مقررات مربوط به سالن اعلام بار است گفت: نداشتن تجهيزات ايمني ، مغايرت مندرجات بارنامه ،حمل و نقل مسافر، جذب مسافر به صورت غيرمتعارف ، نداشتن لباس فرم راننده ، نداشتن كارت شناسايي ، حمل بار بدون بارنامه و اضافه بار از عمده تخلفات اين بخش مي باشد.
مصدقي تأكيد كرد: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از طرف شركت هاي حمل و نقل جاده اي از طريق ارسال پيام به سامانه پيامك 30006774، تماس با شماره 33338641 و يا با مراجعه حضوري به اين اداره كل؛ نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود را مطرح واين اداره را در اجراي صحيح قوانين و ارتقاي سطح خدمات ياري نمايند.
در خوزستان 18 هزار كيلومتر جاده و 56 محور ارتباطي اصلي و فرعي وجود دارد و كمتر از يك هزار كيلومتر بزرگراه و آزادراه در اين استان وجود دارد و بيشتر جاده ها دوطرفه است.
7165/6064
خبرنگار: حميدرضا ترابي فرد **انتشار دهنده: محسن بهاروند