۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۷
کد خبر: 82593355
T T
۰ نفر
ثبت نام كاروانهاي زائران پياده رضوي در دهه كرامت

مشهد- ايرنا- سخنگوي جمعيت خدمتگزاران زائران پياده رضوي گفت: ثبت نام از زائران پياده رضوي ويژه ايام دهه كرامت آغاز شده و مشهد امسال همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) پذيراي كاروانهاي زائران پياده خواهد بود.

حسين رضايي روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون كاروانهايي از استانهاي يزد، گلستان، قم و خراسان رضوي براي سفر پياده به مشهد اعلام آمادگي كرده اند.
وي گفت: كاروان 170 نفري زائران پياده رضوي از شهر بافق استان يزد هم اكنون در مسير مشهدالرضا(ع) است.
كاروان اصلي و بزرگ اين ايام نيز از نيشابور حداقل با هزار و 500 زائر حركت مي كند و هم اكنون ثبت نام براي آن در حال انجام است.
او افزود: محور حركت زائران پياده در دهه كرامت نيشابور است. بر اين مبنا ثبت نام از افراد و كاروانهايي كه قصد حركت از اين شهر را به مقصد مشهد دارند از طريق شماره تلفن 42225060 – 051 انجام مي شود.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه در دهه كرامت برنامه ريزي گسترده اي براي پذيرايي از زائران پياده در طول محورها وجود ندارد تلاش شده زائران در مسير نيشابور متمركز شوند. در اين راستا به منظور خدمات دهي به زائران سه ايستگاه ثابت خدمات رساني در مسير نيشابور و دو ايستگاه در ورودي جاده چناران- مشهد دو روز مانده به سالروز ولادت امام رضا(ع) فعال مي شوند.
او گفت: در دهه كرامت پارسال هفت هزار و 260 زائر پياده به مشهد وارد شدند كه از اين تعداد هزار نفر زائران حرم رضوي بودند. در سال 94 اين تعداد دو هزار و 250 نفر بود.
برنامه هاي دهه كرامت از سوم تا سيزدهم مرداد آتي در فاصله سالروز ولادت فاطمه معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) اجرا مي شوند.
خبرنگار: فاطمه يوسفي **انتشاردهنده: حسين كريم زاده
1906/1858