۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82594808
T T
۰ نفر

نام نویسی 13 هزار و 500 هیات مذهبی در سامانه طوبی

۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶
کد خبر: 82594808
نام نویسی 13 هزار و 500 هیات مذهبی در سامانه طوبی

شاهرود- ایرنا- مدیر كل تشكل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از مجموع 91 هزار هیات مذهبی در كشور تاكنون 13 هزار و 500 هیات و تشكل دینی در سامانه طوبی نام نویسی كرده اند.

به گزارش ایرنا، رضا معممی مقدم روز سه شنبه در گردهمایی روسای اداره ها و نهادهای وابسته به اداره كل تبلیغات اسلامی استان سمنان در مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد، افزود: اداره های تبلیغات اسلامی باید تا ماه محرم درباره مزایای نام نویسی در این سامانه به هیات های مذهبی اطلاع رسانی كنند.
وی هدف از راه اندازی سامانه طوبی را ثبت اطلاعات تشكل ها، مبلغان و مداحان برای تشكیل یك بانك جامع اطلاعاتی از توانایی های آنان عنوان كرد.
مدیر كل تشكل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به صدور و یا تمدید سالانه 150 هزار مجوز فعالیت هیات ها توسط سازمان تبلیغات، تاكید كرد: حمایت، هدایت و نظارت بر تشكل های دینی پیش از این هم در مراكز استان ها انجام می شده و راه اندازی سامانه برخط سبب تسریع، تسهیل و كاهش خطا در ثبت اطلاعات می شود.
معممی مقدم به نقش تشكل های دینی در كاهش آسیب های اجتماعی نیز اشاره كرد و گفت: به منظور رویارویی با تلاش های دشمنان در كم رنگ كردن ارزش های دینی از راه فضای مجازی، افراد توانمند كشور هم می توانند با تولید محتوای خوب و موثر، با آنان به رقابت برسانند.
مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۳۰۰هیئت مذهبی استان سمنان در سامانه طوبی ثبت‌نام كردند

مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به وجود یك هزار و ۴۳۷ هیئت مذهبی در این استان، گفت: ۳۰۳ هیئت تاكنون در سامانه ثبت اطلاعات تشكل‌های دینی كشور ثبت‌نام كرده‌اند.
حجت‌الاسلام علی شكری مدیركل تبلیغات اسلامی استان سمنان هم در این در گردهمایی ، بابیان اینكه كار گروهی برای ساماندهی و تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ضروری است، تأكید كرد: یكی از ویژگی‌های سامانه طوبی نظم بخشیدن به این كارگروهی در كنار ایجاد بانك اطلاعاتی تشكل‌های دینی است .
وی گفت : از مجموع یك هزار و ۴۳۷هیات مذهبی استان سمنان، ۳۰۳ هیات در سامانه طوبی ثبت نام كرده‌اند.
شكری از ثبت نام یك هزار و ۷۴ مداح استان سمنان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: یك هزار و ۷۶۸ مداح و شاعر آئینی در استان وجود دارد كه امید است تا ماه‌های باقی مانده ازنیمه تخست ‌سال، ۱۰۰ درصد ثبت نام مداحان در سامانه طوبی انجام شود.
وی افزود: در استان سمنان همچنین ۱۰۱كانون فرهنگی نیز وجود دارد كه از این بین ۳۶واحد یعنی ۳۵درصد در سامانه طوبی ثبت نام كرده اند.
شكری گفت: ۱۰ انجمن اسلامی از مجموع ۳۰ انجمن اسلامی زیر نظر این اداره كل در سامانه طوبی ثبت اطلاعات كرده اند.
وی از برگزاری كارگاه‌های آموزشی در زمینه اقتصاد مقاومتی و كاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی این اداره كل خبر داد و بیان كرد: مسئولان كانون های مداحان استان سمنان می‌توانند از این فرصت به‌خوبی بهره جویند.
در استان یك هزار و 430 هیات مذهبی وجود دارد.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده: محسن شاكری