۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۲
کد خبر: 82596501
T T
۰ نفر
وكیل آمریكایی: علت جلوگیری از ورود پزشك ایرانی به بوستون، احمقانه تر از فرمان ترامپ است

تهران – ایرنا – یك وكیل برجسته آمریكایی در واكنش به بازداشت و اخراج محسن دهنوی پزشك و محقق ایرانی در باره بیماری سرطان در فرودگاه شهر بوستون آمریكا گفت: احتمالا علت این اقدام 'چیزی احمقانه تر' از طرح محدودیت دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریكا) برای صدور روادید است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 'سوزان چرچ' رئیس 'اتحادیه وكلای مهاجرتی آمریكا' در واكنش به این اقدام گفت: بر اساس اطلاعاتی كه ما داریم این مساله ارتباطی با ممنوعیت سفر به آمریكا ندارد و احتمالا علت احمقانه تری دارد.
به گفته كارشناسان حقوق مهاجرتی و مقامات بیمارستان كودكان بوستون، دهنوی پزشك و محقق ایرانی، روادید معتبر ورود به آمریكا در اختیار داشته است.
چرچ افزود: قوانین می گویند اگر كسی روادید معتبر دارد، باید اجازه ورود دریافت كند.
روزنامه 'بوستون گلوب' به نقل از استفانی مالین سخنگوی «گشت مرزی و گمرك آمریكا» نوشت: دهنوی به همراه همسر و سه فرزندش اواخر روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی 'لوگان' بوستون بازداشت و با یك پرواز دیگر بازگردانده شد.
دهنوی راهی بوستون شده بود تا در بیمارستان كودكان این شهر به عنوان پژوهشگر فعالیت كند.
فرمان مهاجرتی ترامپ به مدت 90 روز مانع صدور روادید برای بسیاری از اتباع كشورهای ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن خواهد شد.
دیوان عالی آمریكا دو هفته پیش اعلام كرد: بخش هایی از طرح ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع 6 كشور اسلامی به آمریكا قابل اجراست. خویشاوندان نزدیك كسانی كه در آمریكا هستند، از دایره شمول این فرمان ترامپ مستثنی شده اند.
دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری خواستار 'منع كامل' ورود مسلمانان به آمریكا شده بود. وی این اقدام را برای محافظت از امنیت ملی آمریكا با توجه به حملات افراط گرایان در آمریكا و خارج از آن، ضروری دانسته بود.
اروپام**9423**1486**انتشار: محسن شریفی**