۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 82597024
T T
۰ نفر
هواي استان چهارمحال و بختياري در وضعيت ناسالم قرار دارد

شهركرد- ايرنا- مديركل حفاظت محيط زيست چهارمحال وبختياري گفت: وجود گرد و غبار اكثر مناطق شهري اين استان را در روز پنجشنبه در وضعيت ناسالم قرار داده است.

شهرام احمدي روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، ميزان ذرات معلق 10 ميكروني به 150ميكروگرم بر مترمكعب و ذرات معلق 2.5 ميكروني هواي استان به 112 ميكروگرم رسيده است.
وي گفت: منشاء بيش از 90 درصد ريزگردهاي استان چهارمحال و بختياري خارجي است و به گروههاي حساس از جمله؛ سالخوردگان، دانش آموزان، بيماران قلبي، عروقي و ريوي هشدار داد: به جز در موارد ضروري از منزل خارج نشوند و همچنين حركات ورزشي و پياده روي در اين روز نيز انجام ندهند.
به گفته وي، در سه ماه اول سال جاري هواي استان چهارمحال وبختياري 9 روز ناسالم بوده است.هواي چهارمحال و بختياري در وضعيت ناسالم قرار گرفت
مديركل هواشناسي چهارمحال و بختياري نيز از ورود توده گرد و غبار به آسمان استان خبر داد و گفت: هم اكنون شاخص كيفيت هواي استان در وضعيت ناسالم قرار دارد.
شاهرخ پارسا افزود: اين روند تا پايان وقت امروز بر هواي استان حاكم است و به تدريج طي فردا و پس فردا از غلظت ذرات گردو غبار كاسته مي شود.
وي خاطرنشان كرد: منشا گرد و غبار از جنوب غربي كشور است.
به گزارش ايرنا، اگر شاخص كيفيت هوا بين صفر تا 50 باشد كيفيت هوا در وضع پاك، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم براي گروه‌هاي حساس (بيماران قلبي،‌ ريوي، سالمندان و كودكان)، 150 تا 200 ناسالم براي تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسيار ناسالم خواهد بود.
خبرنگار: سميه پناهنده/خاطره حسين زاده **انتشار :جهانبخش صفري
7360/6021/7363