۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82597504
T T
۰ نفر
خطر مرگ پیش روی بیماران غزه به دلیل بحران برق و ادامه محاصره

غزه-ایرنا-ادامه محاصره باریكه غزه و جلوگیری رژیم صهیونیستی از سفر درمانی بیماران به خارج در كنار كمبود برق، بسیاری از بیماران غزه را با خطر مرگ روبرو كرده است.

«علیان الضبه» یكی از هزاران مریض ساكن نوار غزه است كه با مشكلات ناشی از نبود دارو و قطعی بی سابقه برق و عدم تامین سوخت مورد نیاز بیمارستان ها و درمانگاه های غزه دست و پنجه نرم می كند.
بسته ماندن گذرگاه ها به ویژه گذرگاه بیت حانون (ایرز) و گذرگاه رفح در مرز با مصر، در روزهای اخیر باعث مرگ هشت بیمار شد كه برخی از آنها نوزاد بودند.
الضبه كه از هشت سال پیش دچار بیماری ازكار افتادگی كلیه شده در گفت و گو با ایرنا گفت كه هر هفته باید دو بار برای شستشوی كلیه به بیمارستان الشفاء در غرب نوار غزه مراجعه كند و هر جلسه حدود 4 ساعت زمان لازم دارد. اما این بیمارستان با مشكل قطعی طولانی مدت برق مواجه است و سوخت كافی برای راه اندازی موتورها نیز وجود ندارد.
وی افزود: من حق دارم از درمان مناسب برخوردار شوم و درمان خود را بدون تاخیر و توقف ادامه دهم. اما امروز ما به خاطر محاصره نوار غزه و كمبود دارو و بسته ماندن گذرگاه ها با خطر مرگ روبرو هستیم.
جوان بیمار دیگری از وزارت بهداشت در غزه و رام الله (مركز تشكیلات خودگردان فلسطین) خواست تا برای پایان دادن به مشكلات او و امثال او اقدام فوری انجام دهند. وی در عین حال مسئولیت كامل هرگونه خطری علیه بیماران نوار غزه را متوجه رژیم صهیونیستی كرد.
به گفته «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه، 50 درصد از بیماران این منطقه به خاطر اقدامات سختگیرانه رژیم صهیونیستی و رفتارهای نژادپرستانه آن، قادر به عبور از مرزهای نوار غزه برای درمان در بیمارستان های كرانه باختری یا مناطق اشغالی سال 1948 نیستند.
القدره افزود: 34 درصد از بودجه وزارت بهداشت به درمان بیماران در خارج اختصاص دارد و هم اكنون بیش از 2 هزار و 500 بیمار اهل غزه منتظر موافقت این وزارتخانه برای اعزام به خارج برای درمان هستند.
سخنگوی وزارت بهداشت از همه دست اندركاران در این زمینه خواست تا برای پایان دادن به مشكلات بیماران و تامین سوخت مورد نیاز بیمارستان ها به منظور خدمت رسانی بهتر به بیماران تلاش جدی به خرج دهند.
حدود 10 سال است كه رژیم صهیونیستی باریكه غزه را محاصره كرده است.
خاورم*387*390* 2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی