۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82597953
T T
۰ نفر
گروه های فلسطینی ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجدالاقصی را محكوم كردند

تهران – ایرنا- مقام ها و گروه های فلسطینی روز جمعه درپی اعلام ممنوعیت برگزاری نماز جمعه امروز در مسجدالاقصی از سوی رژیم صهیونیستی, بر برگزاری نماز جمعه در قبله اول مسلمانان تاكید كردند.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم, شیخ محمد حسین مفتی شهر قدس با بیان اینكه هیچ نیرویی نمی تواند مانع از حضور مردم فلسطین در مسجد الاقصی شود, از مردم خواست تا در مسجد الاقصی حضور یابند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز در واكنش به شهادت سه جوان فلسطینی در بیانیه ای اعلام كرد كه عملیات شهادت طلبانه امروز جوانان فلسطینی در مسجدالاقصی پاسخ به جنایت ها و اقدام شهرك نشینان در یورش به مسجد الاقصی است.
در بیانیه حماس همچنین تاكید شده كه انتفاضه فلسطین ادامه خواهد داشت و مردم فلسطین به راه خود برای آزادی فلسطین ادامه خواهند داد.
تشكیلات خود گردان فلسطینی نیز اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی را محكوم كرد.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه ای یورش نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی را محكوم و رژیم صهیونیستی را مسئول وقایع امروز قدس دانست.
در بیانیه جهاد اسلامی عنوان شده مردم فلسطین هرگز اقدام اشغالگران را در ماه مبارك رمضان كه نمازگزاران و معتكفین فلسطینی را در مسجدالاقصی مورد ضرب و شتم قرار دادند, نخواهند بخشید.
سخنگوی جنبش فتح هم حوادث امروز بیت المقدس را محكوم و آن را در راستای برنامه صهیونیست ها در اخراج فلسطینیان از بیت المقدس و همچنین اشغال مسجد الاقصی عنوان كرد.
صبح امروز در درگیری میان نظامیان صهیونیستی و جوانان فلسطینی در صحن مسجد الاقصی سه جوان فلسطینی شهید و دو نظامی صهیونیستی كشته شدند.
رژیم صهیونیستی امروز برای نخستین بار از زمان اشغال فدس حتی اجازه پخش اذان در مسجد الاقصی و خیابان های بیت المقدس را ندادند.
درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینی ها طی روزهای گذشته در سرزمین های اشغالی افزایش یافته است.
مقام های فلسطینی پیش تر از جامعه جهانی خواسته بودند تا با فشار به رژیم صهیونیستی از افزایش خشونت ها جلوگیری كنند.
شبك**9365**مترجم: رضا میرزائی**انتشار : ابوالفضل بابایی
۰ نفر