۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۲۹
کد خبر: 82598104
T T
۰ نفر
مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسركشور در اردبیل به پایان رسید

اردبیل - ایرنا - سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان پسر سراسر كشور در بخش پژوهشی پسران با معرفی نفرات برتر در هفت رشته روز جمعه در اردبیل پایان یافت.

به گزارش ایرنا ، مدیركل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آئین اختتامیه این مسابقات گفت: 33 تیم از 32 استان كشور كه یك تیم آن ویژه روشندلان بود در این مسابقات در پنج رشته نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، احكام ، انشای نماز و تفسیر با هم رقابت كردند.
محمدرضا مسیب زاد افزود: در هر رشته پنج نفر برگزیده شدند كه در مجموع از 120 نفر از گل های بوستان كلام الهی و معرفت دینی تجلیل شد.
وی بیان كرد: به هیچ وجه قصد و نیت ما رقابتی كردن این مسابقات نیست چرا كه دانش آموزان حاضر در این مسابقات برگزیده هفت میلیون دانش آموز هستند كه از سطح مدرسه تا كشور در این رقابت ها حاضر شدند.
او اضافه كرد: رقابت همراه با همدلی و همراهی بین هفت میلیون دانش آموز در هیچ جای دنیا نظیر دارد و ما خوشحالیم كه چنین فضای رقابتی در كشور ما بر محور قرآن و مفاهیم دینی برگزار می شود.
مسیب زاده با بیان اینكه منتخب هفت میلیون دانش آموز كشور با حضور در این رقابت ها در حقیقت فضای شایسته قرآنی و تربیتی را در مسیر تعالی سپری می كنند تشریح كرد: تمام تلاش ما بر این است تا دانش آموزان قدر نعمت قرآن، عترت و نماز را در سنین نوجوانی و جوانی بدانند و راه حقیقی را در این مسیر طی كنند.
وی شكرگزاری واقعی از این نعمت را بكارگیری مفاهیم دینی و قرآنی در زندگی و در مسیر سلامت معنوی فردی و اجتماعی دانست و گفت: با توجه به اینكه محور تحول در جوامع نیروی انسانی است و آموزش و پرورش نیز مدار تربیت این نیروی انسانی است وظیفه ماست تا سلامت این نیروی معنوی را در جامعه فراهم كنیم.
مدیركل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این مسابقات و نتایج آن زودگذر است اما باید شركت كنندگان در این مسابقات از ۳۲ استان كشور در فضای همدلی و دوستی به تعمیق معرفتی خود بیفزایند تا كار شایسته و ماندگاری را از این رویدادها شاهد باشیم.
وی به برگزاری پنجمین دوره مسابقات جهان اسلام در رشته قرآن بعد از ۲۰ سال وقفه در برگزاری این رقابت ها خبر داد و گفت: با همراهی و تلاش دولت تدبیر و امید این مسابقات قرار است به صورت بین المللی و برای دانش آموزان جهان اسلام برگزار شود كه از كشورمان نیز منتخبین این مسابقات حاضر خواهند شد.
مدیركل قرآن ، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش میزبانی اردبیل را در این مسابقات نقطه عطف در تاریخ این رویدادها خواند و اضافه كرد: از سه سال پیش اردبیل در میزبانی مسابقات فعال بوده و قرار است سال آینده نیز در تهران این مسابقات برگزار شود.
مصطفی كافی ، مسوول برگزاری مسابقات و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان اردبیل نیز در این آئین گفت: در طول برگزاری این مسابقات اقدامات متعددی را انجام دادیم تا این مسابقات در رشته های مختلف پژوهشی قرآن، عترت و نماز با مطلوبیت به انجام برسد.
وی شكل گیری ستاد اجرایی و كمیته بندی این مسابقات با تعیین شرح وظایف، رایزنی با دانشگاه محقق اردبیلی و مجتمع فرهنگی ولایت برای برگزاری این مسابقات، تهیه شرایط مناسب برای حضور اساتید و داوران این مسابقات و انتخاب اكیپ پزشكی و تیم مشاوره علمی پژوهشی را با هدف ارتقای خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموزان از اقدامات انجام شده برشمرد.
كافی بیان كرد: در جریان برگزاری این مسابقات سعی شد تا دانش آموزان با مراكز تاریخی، طبیعی و گردشگری استان اردبیل اعم از موزه مردم شناسی، شورابیل و آب های گرم سرعین آشنا شوند.
وی پذیرش بیش از 600 نفر از دانش آموزان، سرپرستان و تیم داوری را در جریان برگزاری این مسابقات یادآور شد و ادامه داد: مسابقات قران دختران كشور نیز از 25 تیرماه در اردبیل آغاز خواهد شد.
این مسابقات از روز 20 تیر در اردبیل شروع شده بود.
یك هزار و 200 دانش اموز دختر و پسر در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان ا هم رقابت می كنند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
3006/6018