۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82599829
T T
۰ نفر

صاعقه منزلی را در شهر زنجان به آتش كشید

۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۹
کد خبر: 82599829
صاعقه منزلی را در شهر زنجان به آتش كشید

زنجان - ایرنا - معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: بر اثر اصابت صاعقه یك دستگاه منزل مسكونی در شهرك امیركبیر زنجان دچار آتش سوزی شد.

ابوالفضل رستمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی عصر جمعه و به دلیل وجود دوشاخه لباسشویی در پریز برق و هنگام وقوع رعد و برق اتفاق افتاد.
وی با بیان اینكه هنگام اصابت صاعقه هیچیك از اعضای خانواده در منزل نبودند، اظهار كرد: با توجه به نامساعد بودن وضعیت جوی و همچنین كندسوزی وسایل و تجهیزات، همسایه ها دیر، از آتش سوزی مطلع شده و تا آتش نشانی زنجان را در جریان حادثه قرار دهند بسیاری از لوازم موجود در این منزل مسكونی طعمه حریق شده بود.
رستمی افزود: برای اطفاء آتش این منزل مسكونی 18 آتش نشان از ایستگاه های 5، 2 و 3 كه به ترتیب در كوی نگین، مجتمع ادارات و سایت كارگاهی قرار دارند به محل حادثه عزیمت و پس از قطع كردن منابع انرژی گاز و برق از طریق پنجره وارد منزل شده و نسبت به اطفاء و مهار آتش اقدام و سپس مالك را از وقوع حادثه باخبر كردند.
وی با تاكید براینكه باید قبل از ترك محل، دوشاخه وسایل برقی از پریز بیرون كشیده شود، گفت: اگر وسایل برقی در پریز باشد در این صورت برق تا محل برد دستگاه ها جریان دارد كه ممكن است براثر صاعقه، ولتاژ برق افزایش یافته و موجب آسیب ترانزیستور و خازن های دستگاه برد شده و آتش سوزی اتفاق افتد.
معاون عملیات سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: هنگام رعد و برق، افراد باید دوشاخه وسایل برقی در حال كار را نیز از پریزها بیرون بكشند تا آسیبی به آنها وارد نشود و اطمینانی به وجود محافظ برق نیز نداشته باشند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی