۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82600050
T T
۰ نفر
حوادث ترافيكي جان 155 نفر را در گيلان گرفت / 11 نفر غرق شدند

رشت - ايرنا - مديركل پزشكي قانوني گيلان گفت: در فصل بهار امسال، 155 نفر در استان بر اثر حوادث ترافيكي و 11 نفر به دليل غرق شدگي جانشان را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مهدي قرباني ثمين روز يكشنبه در نشست خبري در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان گيلان در رشت افزود: آمار فوت شدگان به دليل حوادث ترافيكي نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 3 / 4 دهم درصد كاهش يافته است.
وي اظهار داشت: مراجعات مصدومان حوادث ترافيكي به پزشكي قانوني در سه ماه اول امسال ، سه هزار و 416 نفر است.
وي درباره آمار 11 نفر مربوط به غرق شدگان نيز بيان كرد: پنج نفر از اين افراد در دريا و خارج از محدوده مجاز شنا، سه نفر در رودخانه، يك نفر در كانال آب، يك نفر در چاه و يك نفر هم در ساير مكان ها غرق شدند.
مديركل پزشكي قانوني استان گيلان خاطر نشان كرد: آمار غرق شدگان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 35 درصد كاهش يافته است.
وي با بيان اين كه در پنج سال اخير سالانه به طور متوسط يكصد نفر بر اثر غرق شدگي در استان گيلان جانشان را از دست داده اند، يادآور شد: از اين تعداد بيشترين آمار مربوط به غرق شدگي در دريا است.

*ضرب و جرح عمدي، بيشترين مراجعات پزشكي قانوني گيلان
قرباني در ادامه نشست خبري با بيان اينكه ضرب و جرح عمدي بيشترين آمار مراجعات به پزشكي قانوني گيلان را شامل مي شود، اظهار كرد: در سه ماه اول امسال، پنج هزار و 538 نفر به دليل ضرب و جرح عمدي به پزشكي قانوني استان مراجعه كردند.
وي آمار مراجعات بخش معاينات پزشكي قانوني استان گيلان را در اين مدت، 20 هزار و 94 نفر عنوان و خاطرنشان كرد: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2 / 1 دهم درصد كاهش را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه در اين مدت 425 نفر در بخش سالن تشريح ارجاع داشتيم، تصريح كرد: مراجعات در حوزه آزمايشگاه ، چهار هزار و 790 نفر و در حوزه كميسيون 141 نفر گزارش شده است.

* 76 نفر با قرص برنج خودكشي كردند
مديركل پزشكي قانوني استان گيلان بدون ذكر آمار خودكشي در سال گذشته و با بيان اين كه خودكشي پارسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل در گيلان 9 درصد كاهش يافته ، گفت: پارسال، 76 نفر با استفاده از قرص برنج، در استان خودكشي كردند.
وي در ادامه بيان داشت: استان گيلان در مرگ و مير ناشي از مسموميت با سموم رتبه دوم كشوري، در ضرب و جرح عمدي رتبه هفتم، در متوفيات حوادث ترافيكي رتبه 10 و در مصدومان حوادث ترافيكي نيز رتبه پنجم كشوري را دارد.
وي با بيان اين كه پارسال، 207 پرونده در حوزه خطاها و قصور پزشكي براي رسيدگي به كميسيون هاي تخصصي پزشكي قانوني استان گيلان ارجاع شد، اظهار كرد: 100 پرونده منجر به محكوميت و 107 پرونده نيز تبرئه شده است.
وي به فعاليت دو سالن تشريح در شهرستان هاي رشت و بندرانزلي اشاره و اضافه كرد: سه سالن تشريح در صومعه سرا و رودبار ، با بيش از 85 درصد و در تالش بالاي 50 درصد پيشرفت فيزيكي در دست ساخت است.
مديركل پزشكي قانوني استان گيلان بيان داشت: انتظار داريم تا در سال جاري حداقل اين پروژه ها به پايان برسد تا مشكلات مردم در اين بخش كاهش يابد.
خبرنگار: شادي خورشيدي سدهي ** انتشاردهنده: كبيري
7286/2007