۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 82600201
T T
۰ نفر
جشنواره علم براي همه ويژه دانش آموزان و خانواده ها برگزار مي شود

تهران- ايرنا- مدير عامل موسسه علمي آينده سازان وابسته به اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: جشنواره علم براي همه در راستاي ترويج اميد علمي، تفكر خلاق و تقويت روحيه پژوهشي ويژه دانش آموزان و خانواده ها برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا از اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، ارشاد استعدادي روز يك شنبه با بيان اينكه اين جشنواره از دو بخش عمومي و ويژه تشكيل شده است، افزود: موزه ملي علوم و فناوري با مشاركت اتحاديه در ادامه برگزاري دو دوره از جشنواره «علم و عامه' سومين دوره اين جشنواره را با نام «علم براي همه» 20 تا 25 آبان برگزار مي كند.
وي با اشاره به اينكه اعضاي انجمن هاي اسلامي دانش آموزان علاوه بر حضور و داوري جشنواره، جداگانه مورد داوري و ارزيابي قرار مي گيرند، يادآورشد: محورهاي جشنواره سوم موزه ملي علوم و فناوري ارائه، معرفي يا آموزش مفاهيم علمي به زبان ساده در قالب ساخت ابزار، جنگ علمي، نماهنگ علمي و شعر است و در اين بخش، شركت براي عموم به صورت انفرادي و گروهي آزاد است.
مدير عامل موسسه علمي آينده سازان اظهار داشت: متقاضيان مي توانند در بخش ويژه اين جشنواره نيز آثار خود را در قالب عكاسي، فيلم، پويانمايي، ساخت ماكت و سازه امن، نقاشي، داستان علمي، تخيلي، مستند، خاطره نويسي و بازي هاي رايانه اي با موضوع زلزله و آمادگي در مقابل زلزله به موزه علوم و فناوري ارسال كنند.
استعدادي با بيان اينكه در بخش ويژه، شركت كنندگان انفرادي بايد به عنوان نماينده خانواده خود و شركت كنندگان گروهي نيز تنها بايد اعضاي يك خانواده باشند، عنوان كرد: بخش ويژه جشنواره امسال، بر خانواده هاي علمي تاكيد مي كند يعني خانواده اي كه از راه حل هاي علمي براي رويارويي و آمادگي در برابر موضوعات روزمره زندگي بهره مي گيرند و داراي فرهنگ استفاده كاربردي از دانش علمي هستند.
وي با بيان اينكه قرار است تنديس ويژه براي برگزيدگان بخش «خانواده علمي» در نظر گرفته شود، از خانواده ها دعوت كرد ضمن شركت در جشنواره، در فراخوان انتخاب بهترين عنوان براي اين تنديس نيز شركت كنند.
مدير عامل موسسه علمي آينده سازان محور قرار دادن واحد خانواده را در مركزيت اين جشنواره علمي، يك اتفاق تازه و تاثيرگذار ارزيابي و اظهار اميدواري كرد مشاركت خانواده ها در بخش ويژه جشنواره كه به موضوع زلزله اختصاص دارد و ايجاد يك تلاش همگاني براي آمادگي در مقابل زلزله، بتواند نگاه مردم و مسئولان را به پديده زلزله تغيير دهد.
استعدادي اضافه كرد: به آثار برتر در اين بخش اختصاصي نيز جوايز و هداياي نفيسي اهدا خواهد شد و آثار برگزيده و برتر در مدارس انقلاب به نمايش در مي آيد.
علاقه مندان به شركت در جشنواره علم براي همه مي توانند تا 15 مهرماه سال 1396 آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند و براي دريافت اطلاعات بيشتر به سامانه www.inmost.ir مراجعه كرده و يا با شماره هاي 88914934-021 و 88851448-021 تماس بگيرند.
فراهنگ**1883**1823 دريافت: مريم جلوداران**انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر