۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۲
کد خبر: 82603679
T T
۰ نفر
45 مورد بازرسی از نانوایی های كرمانشاه صورت گرفت

كرمانشاه- ایرنا- مدیركل استاندارد استان كرمانشاه، از انجام 45 مورد بازرسی از نانوایی های سطح استان در سال جاری به منظور حمایت از حقوق شهروندان خبر داد.

محمودرضا نیازی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در این بازدید ها وضعیت بهداشتی، كیفیت آرد مصرفی، دستگاه های پخت نان، بررسی افزودنی های غیرمجاز، استفاده از نمك های استاندارد در پخت نان و ... مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی یادآوری كرد: طی بازرسی‌ های صورت گرفته توسط هیات ارزیابی در سال جاری، سه مورد استفاده از نمك غیراستاندارد، چهار مورد استفاده از افزودنی غیرمجاز، پنج مورد كم فروشی در سطح خبازی ها مشاهده شد و اخطارهای لازم برای اصلاح وضعیت به صاحبان نانوایی ها داده شد.
نیازی همچنین یكی دیگر از تخلفات محرز شده را سه مورد مطابقت نداشتن آرد با نوع نان پخته شده عنوان كرد و افزود: یكی از فاكتورهای موثر بر قیمت تمام شده نان، استفاده از آردهای متفاوت با درصد سبوس مختلف برای تولید انواع نان است و استفاده از یك نوع آرد برای تولید تمام نان ها، باعث تضییع حقوق مصرف كننده می شود كه با واحدهای متخلف از طریق دستگاه های ذیصلاح برخورد خواهد شد.
مدیركل استاندارد كرمانشاه همچنین با اشاره به فعال بودن 16 كارخانه آرد در استان افزود: هم اكنون تعداد 48 پروانه كاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های آرد گندم بربری، سنگك، تافتون لواش و آرد گندم كامل توسط این اداره كل صادر شده است.
وی تصریح كرد: نظر به مسئولیت‌ های قانونی سازمان ملی استاندارد، كارشناسان این اداره كل طی چهار ماه سال جاری 34 بازرسی فنی ادواری از كارخانه های آرد و 17 نمونه‌ برداری از خط تولید و انبار كارخانه های آرد استان انجام شده است.
نیازی ادامه داد: چنانچه محصول نمونه ‌برداری شده در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، بسته به میزان امتیازات منفی اخذ شده نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه كاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی فوق، اقدام خواهد شد.
مدیر كل استاندارد كرمانشاه با تاكید بر اینكه ارزش غذایی نان هایی كه با آرد سبوس دار پخته می شوند نسبت به سایر نان ها بیشتر است، به شهروندان توصیه كرد كه با استفاده از غذا و نان سالم سبوسدار هزینه های جاری خود از بخش درمان به پیشگیری انتقال دهند.
وی در پایان یادآوری كرد: بازرسی از واحدهای خبازی استان در راستای حمایت از حقوق شهروندان و در قالب گشت مشترك با دستگاه های ذیربط از جمله معاونت غذا و دارو، اتاق اصناف، شركت غله و خدمات بازرگانی و مركز بهداشت شهرستان كرمانشاه صورت گرفته است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان كرمانشاه ttp://www.irna.ir/kermanshah وكانال تلگرام و صفحه اینستاگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی