۱ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۶
کد خبر: 82606663
T T
۰ نفر
ایجاد پاتوق های فرهنگی مهمترین اقدام فرهنگی در كردستان است

سنندج- ایرنا- استاندار كردستان با بیان اینكه مهمترین اقدام فرهنگی در استان ایجاد پاتوق های فرهنگی است خواستار بررسی ایجاد و راه اندازی كتابخانه در قسمت غربی سنندج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در جلسه انجمن كتابخانه های عمومی استان در سنندج وی با بیان اینكه ایجاد پاتوق های فرهنگی یكی از نیازها و اقدامات اساسی در استان است افزود: بدون شك به هر اندازه ایجاد پاتوق های فرهنگی همانند كافه كتاب ها افزایش پیدا كند به همان اندازه به توسعه فرهنگی استان كمك می شود.
وی اظهار كرد: در راستای ایجاد كتابخانه در قسمت غرب سنندج، شهرداری نیز تامین 2 دستگاه اتوبوس را كه تقبل كرده است ساماندهی كند.
استاندار كردستان در ادامه بر پیگیری سهم كتابخانه ها از نیم درصد در آمد شهرداری ها تاكید كرد و افزود: لازم است كه در بخش های كلاترزان، حسین آباد و سیروان از توابع شهرستان سنندج انجمن كتابخانه های عمومی تشكیل شود.
وی تاكید كرد: تمامی نیازهای اداره كل كتابخانه های عمومی استان باید به تفكیك شهرستان ها برآورد شده و در اختیار فرمانداران قرار داده شود تا آنها در كمیته برنامه ریزی مطرح كنند.
وی ادامه داد: در زمینه تامین كتاب برای كتابخانه ها از محل اعتبارات استانی نیز در صورتیكه قانونی باشد، اعتبارات مورد نیاز در این راستا اختصاص پیدا خواهد كرد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**امید بهمنی