پرونده پروژه كتابخانه مركزي سنندج در مراجع قضايي درحال پيگيري است

سنندج- ايرنا- مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان با اشاره به اختلافات موجود در خصوص زمين پروژه كتابخانه مركزي سنندج كه با شركت غله و خدمات بازرگاني استان ايجاد شده است گفت: هم اكنون پرونده اين پروژه در مراجع قضايي در حال پيگيري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اسماعيل احمدي شامگاه شنبه در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي استان در سنندج افزود: علي رغم مصوبه شوراي تامين استان به حل و فصل مشكل اين پروژه بين اين 2 ارگان ذكر شده بدون مراجعه به مراجع قضايي، شركت غله تمكين نكرده و از طريق مراجع قضايي اين مسئله را پيگيري مي كند و پرونده اي در اين راستا تشكيل شده است.
وي اظهار كرد: هركدام از طرفين مستندات و يك سري قوانين و مقررات در ارتباط با مالكيت اين زمين كه قرار بود كتابخانه مركزي سنندج در آن احداث شود، در اختيار دارند.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان خواستار رفع اين مشكل شد و گفت: اين پروژه يكي از پروژه هاي مهم فرهنگي در سطح استان است و مي طلبد براي دستيابي به نتيجه مطلوب و رفع مشكل مسئولان ارشد استان قضيه را دنبال كنند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ناحيه منفصل شهري نايسر سنندج فاقد مركز فرهنگي وهنري و اجتماعي است، گفت: در اين ناحيه كه بيش از 80 هزار نفر جمعيت دارد هيچ مركز فرهنگي وهنر وجود ندارد.
احمدي با اشاره به اينكه پروژه كتابخانه عمومي نايسر حدود 23 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، افزود: اين پروژه از جهات مختلف از جمله ايجاد اشتغال براي 20 نفر داراي اهميت است.
وي احداث كتابخانه در روستاي سرابقاميش سنندج را از ديگر پروژه هاي اين اداره كل عنوان كرد و گفت: اين پروژه هم اكنون بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي كردستان مجري پروژه هاي كتابخانه هاي عمومي استان را اداره كل بنياد مسكن ذكر كرد و ادامه داد: پروژه كتابخانه عمومي قروه هم در صورت تخصيص اعتبار آن تا يك سال و نيم آينده به اتمام مي رسد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: اميد بهمني