۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82607004
T T
۰ نفر
ربات پرنده ای كه بسته های پستی را حمل می كند

تهران - ایرنا - مدیر پروژه های فناوری پژوهشگاه فضایی ایران به ساخت ربات پرنده با عنوان' پهپاد پستی' اشاره كرد و گفت: این وسیله برای جابجایی بسته های پستی مانند نامه و كتاب طراحی و ساخته شده است.

ابراهیم زنجیریان روز یكشنبه در نمایشگاه الكامپ 23 به خبرنگار علمی ایرنا افزود: از این تكنولوژی می توان برای كارهای دیگری مانند انتقال محصولات مهم و حیاتی هم بهره گرفت.
وی امدادرسانی در مناطق صعب العبور را از دیگر مزیت های این وسیله اعلام كرد و گفت: در برخی از كشور های برای انتقال سریع وسیله از این تكنولوژی استفاده می شود.
وی میانگین بار قابل حمل توسط این وسیله را حدود 3 كیلوگرم اعلام كرد و گفت: در مسافت های كمتر این ظرفیت بین 5 تا 7 كیلوگرم افزایش خواهد یافت.
زنجیریان، طول مسافت رفت و برگشت این ربات با پرواز اتوماتیك را حدود 15 كیلومتراعلام كرد و افزود : طول مسافت قابل پرواز از طریق سیستم كنترل حدود 5 كیلومتر است.
وی ادامه داد كه این دستگاه دارای دو باتری بدون سوخت فسیلی است و هر با هركدام امكان 15 ساعت پرواز میسر است.
وی گفت: سقف پرواز پهپاد پستی حدود 600 متر از سطح زمین است. پهپاد پستی در نمایشگاه الكامپ 23 رونمایی شد.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الكترونیك، كامپیوتر و تجارت الكترونیكی (الكامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، از 30 تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت و تا 2 مرداد ماه ادامه دارد.
علمی 1201 **1440
خبرنگار : عبدالكریم جبارپور** انتشار: گلشن
۰ نفر