۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82608330
T T
۰ نفر

بانوان كوهنورد مازندران برون مرزی شدند

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۰
کد خبر: 82608330
بانوان كوهنورد مازندران برون مرزی شدند

ساری - ایرنا - نخستین برنامه برون مرزی بانوان كوهنورد مازندران روز دوشنبه با عزیمت تیم كوهنوردی زنان شهرستان آمل به گرجستان ، كلید خورد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سفر اعضای 10 نفره این تیم كوهنوردی برای صعود فنی و برون مرزی در گرجستان با بدرقه رسمی مسئولان و جمعی از ورزشكاران ورزش دوستان آغاز شد.
رئیس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : تداركات تیم كوهنوردی بانوان آملی را 9 كوهنورد مرد بر عهده دارند.
امیر احسانی افزود : تیم اعزامی كوهنوردی بانوان آمل پس از برگزاری پنج مرحله اردوی فشرده و انجام كارهای برف و یخ و تركیبی با آمادگی كامل برای صعود به قله ' كازبك ' گرجستان اعزام شدند.
قله پنج هزار و47 متری كازبك در شرق رشته كوه قفقاز مركزی در كشور گرجستان واقع است و یكی از قله های فنی برای صعود كوهنوردان به شمار می رود كه از آن به عنوان اورست كوچك نیز یاد می شود.
رییس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل گفت كه تیم در شرایطی خوب و با آمادگی پس از حدود پنج ماه اردو در قله دماوند و قله های سخت منطقه ، سفر برون مرزیش را آغاز كرده است.
احسانی ابراز امیدواری كرد، این تیم از روز چهارم مردادماه كه صعود خود را به این قله دركشور گرجستان آغاز خواهد كرد، بتواند صعود موفق آمیزی داشته باشد.
بیش از 40 گروه كوهنوردی زیرنظر هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل فعالیت و به طور میانگین در هر هفته صعودهای منظم درون وبرون استانی دارند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654