۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82608517
T T
۰ نفر
يك نوبته شدن مدارس سپيدان مستلزم افزايش فضاهاي آموزشي است

شيراز- ايرنا- رئيس آموزش و پرورش شهرستان سپيدان گفت: براي يك نوبته شدن مدارس اين شهرستان به ويژه در شهر اردكان مركز شهرستان، بايد فضاهاي آموزشي اين منطقه متناسب با شمار دانش آموزان افزايش يابد.

به گزارش دريافتي دوشنبه ايرنا از اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش فارس، سعيد مهبودي در آيين كلنگ زني ساخت مدرسه شهيد مدداللهي شهر اردكان سپيدان افزود: با زمينه سازي مناسب مي توان از ظرفيت خيران در امر مدرسه سازي بهره گرفت و اميدواريم با همت آنها بتوانيم با افزايش فضاهاي آموزشي، از 2 نوبته شدن مدارس شهرستان به ويژه در شهر اردكان جلوگيري كنيم.
وي، با بيان اينكه يك نوبته شدن مدارس مقطع ابتدايي در دستور كار آموزش و پرورش شهرستان سپيدان قرار گرفته است گفت: تشكيل كلاس‌ها در نوبت صبح علاوه بر ايجاد ساعت مفيد آموزشي، موجب افزايش عملكرد و ايجاد انگيزه و روحيه‌اي با نشاط براي دانش آموزان در كلاس درس مي شود.
مهبودي اظهار كرد: با توجه به آمار جمعيتي دانش آموزان حاشيه شهر و روستاهاي شهرستان سپيدان براي يك نوبته شدن مدارس در همه مقاطع تحصيلي، نيازمند ساخت مدارس جديد در اين شهرستان هستيم.
در اين گزارش به جمعيت دانش آموزان شهرستان سپيدان اشاره اي نشده است.
وي بيان داشت: براي رفع كمبود فضاي آموزشي در شهرستان سپيدان، علاوه بر همت همه جانبه مسئولان به مشاركت خيران نيك انديش نياز داريم.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان سپيدان اظهار داشت: با وجود ساخت چند مدرسه توسط خيران و اداره كل نوسازي مدارس فارس در اين شهرستان اما هنوز با كمبود فضاهاي آموزشي مواجه هستيم.
وي، با اشاره به تاثير كمبود فضاي آموزشي در شهرستان سپيدان بر افزايش مهاجرت از اين منطقه، گفت: نبود امكانات آموزشي مناسب و كافي در همه نقاط اين شهرستان موجب شده تا اولياي برخي از دانش آموزان براي رفاه و آسايش فرزندانشان به مركز استان و يا شهرهاي بزرگتر نقل مكان كنند.
مهبودي با بيان اين كه دولت به تنهايي نمي تواند پاسخگوي همه نيازهاي جامعه باشد، گفت: براي جلب مشاركت خيران در امر مدرسه سازي، دبيرخانه همايش خيرين مدرسه ساز شهرستان فعال و اين همايش در آينده نزديك در سپيدان برگزار خواهد شد.
رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان سپيدان در مورد احداث مدرسه شهيد مدداللهي نيز اظهار داشت: اين مدرسه 6 كلاسه در زميني به مساحت يك هزار و 200 مترمربع با زيربناي 700متر مربع در 2 طبقه ساخته مي شود.
شهرستان سپيدان به مركزيت اردكان در فاصله 100 كيلومتري شمال غرب شيراز واقع شده است.
7384 /6118
دريافت خبر: قاسم سخايي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي