۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 82609534
T T
۰ نفر
پایداری 85 درصد از مشاغل ایجاد شده توسط كمیته امداد امام خمینی(ره)

سنندج- ایرنا- مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره)كردستان با بیان اینكه ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت یك فرایند بوده و فقط صرف پرداخت تسهیلات نیست،گفت: 85 درصد از مشاغل ایجاد شده توسط این نهاد دارای پایداری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرسول شیخی زاده روز سه شنبه در دیدار با مدیرعامل شعب بانك ملت استان در سنندج، افزود: نظارت مهم ترین فعالیت این نهاد بعد از ایجاد اشتغال برای مجریان طرح های اشتغال است.
وی اظهار كرد: از دیگر فعالیتهایی كه این نهاد با هدف حمایت از طرح های اشتغال ایجاد شده انجام می دهد كمك به بازار فروش مددجویان تحت حمایت است.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان در ادامه بیان كرد: سال گذشته 310 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده اشتغال از محل اعتبارات بانكی به استان، جذب و مورد استفاده قرار گرفت.
وی افزود: امسال نیز 650 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بانكی به اشتغال مددجویان استان اختصاص داده شده است كه امید می رود با همكاری بانك های عامل این میزان اعتبار جذب و مورد استفاده قرار گیرد.
شیخی زاده اظهار كرد: اعتبارات اختصاص داده شده به بانك ملت استان در سال گذشته 47 میلیارد ریال بود، كه این رقم در سال جاری به بیش از 110 میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه گردش حساب اكرام ایتام و پرداخت های حامیان و خیران از طریق بانك ملت انجام می شود، ساماندهی و تسهیل در این پرداخت ها از طریق بانك ملت در جهت حمایت از ایتام نیازمند را ضروری بیان كرد.
مدیر عامل امور شعب بانك ملت استان كردستان نیز با اشاره به اینكه ارائه خدمات اجتماعی از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه یكی از اعتقادات مدیران و كاركنان این بانك است، عنوان كرد: كمك به اشتغال و پرداخت تسهیلات مختلف كارگشایی از طریق این بانك با هدف حمایت از اقشار نیازمند جامعه انجام می شود.
امرالله رخشان همچنین با اشاره به وجود مشكلات بیكاری به عنوان یكی از دغدغه های اصلی در استان و عواقب ناشی از آن، افزود: ایجاد اشتغال واقعی توسط كمیته امداد امام خمینی(ره) و نظارت بر طرح های ایجاد شده باعث احساس مسئولیت بیشتر بانك ها در زمینه كمك به اشتغال نیازمندان شده است.
وی با بیان اینكه كار در كمیته امداد امام خمینی(ره) و خدمت رسانی به اقشار ضعیف جامعه مقدس و ارزشمند است، گفت: این بانك آمادگی همكاری در زمینه كمك به نیازمندان از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است.
هم اكنون 45 هزار خانوار كردستانی تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوده و از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی