۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82609748
T T
۰ نفر

ایجاد بانك اطلاعاتی خبرنگاران فعال تربت حیدریه

۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82609748
ایجاد بانك اطلاعاتی خبرنگاران فعال تربت حیدریه

تربت حیدریه - ایرنا - رئیس انجمن خبرنگاران تربت حیدریه گفت: طرح ایجاد بانك اطلاعاتی خبرنگاران و رسانه های فعال در عرصه اطلاع رسانی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، اصغر غضنفری روز سه شنبه در آستانه 17 مرداد، روز خبرنگار، در نشست اعضای این انجمن با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه افزود: این بانك با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف به دست دادن شناسنامه روشنی از فعالان رسانه ای این شهرستان راه اندازی می شود.
وی اظهار كرد: وجود این بانك كمك خواهد كرد تا دستگاه های اجرایی تكلیف خود با فعالان واقعی حوزه رسانه را شناخته و در فرآیند اطلاع رسانی به سراغ آنها بروند.
وی فقدان جایگاه حقوقی مشخص برای اصحاب رسانه را از مشكلات فعالیت در این عرصه دانست و گفت: همین وضعیت باعث شده تا در عرصه رسانه ای این شهرستان خبرنگاران محدودی فعالیت خبری داشته باشند.
غضنفری گفت: از همین رو است كه شاهدیم افرادی در مناسبت ها و مقاطع خاص خود را به عنوان خبرنگار یا عكاس خبری به این جمع می چسبانند كه در دیگر ایام سال هیچ رد و نشانی از این افراد یافت نمی شود.
رئیس انجمن خبرنگاران تربت حیدریه گفت: بزودی با برپایی جلسه مجمع عمومی این انجمن، نسبت به تعیین تكلیف رسانه های 'رسمی فعال' و 'رسمی و غیررسمی غیرفعال' شهرستان و معرفی آنها اقدام خواهد شد كه البته این اقدام بر اساس معیارهای قانونی مورد قبول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت خواهد گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز در این دیدار وزن حرفه ای و اثرگذاری خبرنگاران این شهرستان را نسبت به دیگر شهرستان های استان قابل توجه دانست و بر لزوم تقویت حرفه ای فعالان عرصه رسانه ای این خطه تاكید كرد.
محمد حسن زاده افزود: برخورد حرفه ای با موضوعات خبری علاوه بر آنكه موجب ارتقای جایگاه خبرنگاران نزد مخاطبان می شود، از ورود افراد فاقد تخصص به این عرصه نیز ممانعت به عمل خواهد آورد.
17 مردادماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، در حین انجام وظیفه اطلاع رسانی، به دست دژخیمان طالبان در مزار شریف افغانستان در سال 1377، روز خبرنگار نام گرفته است.
اكنون در تربت حیدریه سه خبرگزاری رسمی و چهار نشریه فعال ملی، استانی و محلی نمایندگی دارند.
مركز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132