۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۷
کد خبر: 82610575
T T
۰ نفر
250 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار صرف تقويت زيرساخت جاده اي فراهان  شد

اراك - ايرنا - مسئول راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان فراهان گفت: 250 ميليارد و 500 ميليون ريال اعتبار در سال جاري صرف تقويت زير ساخت هاي راهداري و جاده اي اين شهرستان شد.

به گزارش ايرنا، اميد عصار روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اين ميزان اعتبار در راستاي عمليات لكه گيري و روكش آسفالت محور فرمهين - تفرش به طول پنج كيلومتر با اعتبار 160ميليارد ريال، لكه گيري و روكش آسفالت فرمهين - خنجين به طول چهار كيلومتر با اعتبار 770 ميليون ريال، روكش آسفالت و شانه سازي محور فرمهين - تبرته و فرمهين - خنجين به طول 21 و نيم كيلومتر صرف شده است.
وي اظهار كرد: خط كشي محورهاي فرمهين - خنجين، فرمهين - اراك به طول 20 كيلومتر با اعتبار پنج ميليارد ريال و نصب حفظ ايمني پل هاي روستاهاي اير و گازران به طول 90 متر بخش ديگري از اقدامات انجام شده امسال در حوزه معاونت راهداري در فراهان است.
عصار تصريح كرد: نقاط حادثه خيز شهرستان در پيج خلت آباد، جلال آباد و پيچ هاي درويشان كه پليس اعلام خطر در خصوص آن ها كرده بود نيز امسال با نصب تابلو و علائم نظير بال كبوتري، چراغ چشمك زن، و خط كشي با رنگ زرد ترافيكي آشكار سازي شده است.
مسئول راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان فراهان اظهار كرد: ايمن سازي و نصب علائم هشدار در محور فرمهين - خنجين به طول 33 كيلومتر با اعتبار 50 هزار ميليارد ريال، تعمير و نصب انواع چراغ چشمك زن، اجراي آسفالت حفاظتي ميكرو سرفيسينگ محور فرمهين - عزيز آباد - آهنگران به طول 15 كيلومتر با اعتبار 140 هزار ميليارد ريال و درزگيري و فوك سيل محور مجد آباد كهنه - درمنك از اقدامات انجام شده در بهبود كيفيت و ايمني راه هاي فراهان در دولت تدبير و اميد است.
عصار، بازديد و سركشي منظم از شركت هاي مسافربري و كنترل اجراي طرح هاي تابستاني را از اقدامات ديگر اين حوزه در فصل مسافرت هاي تابستاني عنوان كرد.
مسئول راهداري و حمل و نقل جاده اي شهرستان فراهان خاطر نشان كرد: به منظور افزايش ايمني جاده ها و حفظ جان مسافران، تيم هاي مشترك نظارت جاده و كنترل اسناد حمل بار با همكاري پليس راه تكسيل شده است كه اقدامات كنترل بارنامه و كارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومي را برعهده دارند.
فراهان داراي 345 كيلومتر راه روستايي، 75 كيلومتر راه فرعي، و 15 كيلومتر بزرگراه است.
فراهان از توابع استان مركزي است كه داراي 2 بخش مركزي به مركزيت فرمهين و خنجين به مركزيت شهر خنجين با 28 هزار و 994 نفر جمعيت است.
7114/6013/خبرنگار: شيما كريمي***انتشاردهنده:مژگان حيدري