۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82611045
T T
۰ نفر

شنا در منطقه ممنوعه خزر در بابلسر 2 قرباني گرفت

۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۵
کد خبر: 82611045
شنا در منطقه ممنوعه خزر در بابلسر 2 قرباني گرفت

ساري - ايرنا - پدر 55 ساله و پسر 18 ساله مشهدي روز چهارشنبه هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع درياي خزر در آب هاي ساحلي بابلسر غرق شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين دو در منطقه شنا ممنوع ' سنگ چين ' در ساحل بهزيستي و در دهانه رودخانه وارد آب شده بودند.
رئيس كميته پيشگيري و كاهش غريق دريا در بابلسر به خبرنگار ايرنا گفت كه اين پدر و پسر بدون توجه به هشدارهاي پياپي ناجيان غريق و با وجود نصب تابلوهاي شنا ممنوع ، وارد آب شدند .
علي روستايي افزود : جسد پدر توسط ناجيان از آب بيرون كشيده شده و تحويل امدادگران اورژانس 115 شد تا به بيمارستان شفاء بابلسر انتقال يابد ولي جسد فرزند تاكنون پيدا نشده و عمليات جست و جو توسط ناجيان غريق و هلال احمر ادامه دارد.
طرح سالمسازي دريا با هدف حفاظت از امنيت شناگران و استقرار ناجيان غريق در 96 نقطه از سواحل مازندراني درياي خزر از اول خرداد ماه امسال به اجرا گذاشته شد.
آمار تلفات ناشي از غرق شدن در درياي مازندران در چهار سال گذشته با برنامه ريزي دستگاههاي متولي به مديريت استانداري رو به كاهش گذاشت .
امسال بر اساس اعلام دبير ستاد ساماندهي درياي خزر در مازندران ، 350 نقطه حادثه خير در سواحل مازندراني درياي خزر براي جلوگيري از شنا با تابلوي ' شنا ممنوع ' نشانه گذاري شده است .
همچنين 900 ناجي غريق براي 300 نقطه حادثه خيز درياي خزر كه بيشتر مورد اقبال مسافران قرار مي گيرد ، در نظر گرفته شده و مستقر شده اند.
پارسال 79 نفر در سواحل درياي خزر در مازندران جان خود را از دست دادند كه افزون بر 95 درصد آنان مسافران تابستاني بودند و از لحاظ تقسيمات جغرافيايي استان هاي تهران و سه گانه خراسان بيشترين آمار را به خود اختصاص دادند.
با اجراي طرح سالمسازي دريا در سواحل مازندران از سال 92 تا 95 آمار غرق شدگان در اين منطقه افزون بر 63 درصد كاهش يافت.
براساس آمار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايران ، مازندران نخستين استان مسافرپذير در تابستان 95 بود و تنها در تعطيلات عيد فطر پارسال حدود 2 ميليون مسافر از ساحل خزر در مازندران استفاده كردند.
طرح سالمسازي درياي خزر در مازندران تا پايان شهريور ادامه دارد.
خبرنگار : فريبرز سيفي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7343/1654