۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۰
کد خبر: 82613892
T T
۰ نفر
راه اندازي دفتر جمعيت طرفداران ايمني راهها در چهارمحال و بختياري

شهركرد- ايرنا- دفتر جمعيت طرفداران ايمني راهها در استان چهارمحال و بختياري فعال شد.

به گزارش ايرنا، مدير جمعيت ايمني راهها در چهارمحال و بختياري روز شنبه در اين مراسم اظهار كرد: ايمني راهها مساله اي جدي در مشكل ترافيك و سوانح رانندگي، دغدغه مسئولان و دوستداران و علاقمندان فعاليت هاي حمل و نقل است.
سيف الله كريمي افزود: مشاركت و همراهي مردم همگام با خودروسازان، راهداري، هلال احمر، پليس راه، حمل و نقل جاده اي و اورژانس بايد در راستاي ايمني راهها و كاهش سوانح افزايش يابد.
به گفته وي، فرهنگ سازي در بخش ايمني راهها بسيار كند و به تدريجي انجام مي شود كه بايد با عزم ملي در راستاي كاهش تصادفات و خسارت ها و پيامدهاي اين حوادث تلاش شود.
وي ادامه داد: در 2 ماه گذشته با فعاليت غير رسمي اين جمعيت، استقبال مردم در بخش مطلوب و هم اينك 300 نفر عضو جمعيت طرفداران ايمني راهها هستند.
رئيس پليس راهور چهارمحال و بختياري نيز در اين مراسم گفت: وسيله نقليه، راه و انسان عوامل بروز تصادفات و سوانح جاده اي هستند كه عامل انساني بر اساس استانداردهاي جهاني حدود 70 تا 90 درصد نقش اصلي را دارد.
سرهنگ حمزه رفيعي افزود: فشار خون بالا، مصرف دخانيات، چاقي، جنگ، مصرف مشروبات الكي، استفاده از تلفن همراه، خستگي و خواب آلودگي از مهم ترين عوامل در بروز تصادفات انساني است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين مراسم گفت: ايمني راهها و ارتقاي فرهنگ صحيح رانندگي و جلب مشاركت مردمي نيازمند كمك آموزشي، مالي و عمراني خيران است.
گودرز اميري اظهار كرد: در چهارمحال و بختياري به ازاي هر كيلومتر جاده يك نقطه پرحادثه وجود دارد.
به گفته وي، در تصادفات رانندگي درصد نقش عوامل در هر حادثه بايد از سوي كارشناسان مشخص و هر عامل به ميزان درصد نقش خود خسارت را جبران كنند.
اميري تصريح كرد: پيامدهاي رواني و مشكلات اجتماعي ناشي از تصادفات بيشتر از خود تصادفات بر خانواده ها تاثير مي گذارد كه بايد در اين زمينه اقدام شود.
بناراين گزارش در اين مراسم 10 نفر هيات اجرايي جمعيت طرفداران ايمني راهها در چهارمحال و بختياري معرفي شدند.
در اين مراسم از 4 راننده برتر ناوگان عمومي حمل و نقل در چهارمحال و بختياري تجليل شد.
خبرنگار: نرگس كريمي**انتشار :جهانبخش صفري
7361/6021