۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۸
کد خبر: 82614130
T T
۰ نفر
12 گروه، آثار خود را در جشنواره رضوي مولودي خواني كردستان اجرا مي كنند

سنندج- ايرنا- سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با بيان اينكه 36 گروه مولودي خواني آثار خود را به دبيرخانه جشنواره مولودي خواني رضوي ارسال كردند گفت: كارهاي 12 گروه مولودي خواني مورد تاييد قرار گرفته است و برنامه هاي خود را در اين جشنواره اجرا مي كنند.

حجت الاسلام محمد رحيم جعفري روز شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگي، هنري فجر سنندج افزود: 21 نفر منقبت خوان نيز آثار خود را به دبيرخانه ارسال كردند كه كار 13 نفر از آنان تاييد شد.
وي با بيان اينكه در كردستان تا سال 93، جشنواره فرهنگ و ادبيات كُردي رضوي برگزار مي شد ادامه داد: گرچه اين استان از غناي ادبي خاصي برخوردار است اما به دليل ظرفيت بالاي آن در مولودي خواني و دف نوازي، در سال 94 به جشنواره مولودي خواني رضوي(هه تاو) تغيير نام يافت.
وي اضافه كرد: به دليل انس و الفتي كه مردم استان با دف نوازي و مولودي خواني دارند، اين جشنواره نيز مورد استقبال گرم مردم قرار گرفته است.
سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان اظهار كرد: كردستان يكي از استان هاي ممتاز در زمينه اجراي برنامه هاي جشنواره مولودي خواني رضوي(هه تاو) در كشور است و جايگاه خاصي دارد.
حجت الاسلام جعفري با بيان اينكه منابع مالي اين جشنواره از بنياد بين المللي امام رضا(ع) تامين مي شود افزود: در پايان، به هشت گروه مولودي خوان و هشت منقبت خوان، بر اساس راي داوران جوايز نقدي اهدا مي شود.
وي به برگزاري اين جشنواره در دهه كرامت اشاره و اظهار كرد: امسال مصوب شده است كه اين برنامه ها توسعه يافته و جشنواره فرهنگ رضوي هم در طول سال و با توجه اقليم هاي مختلف، برگزار شود.
حجت الاسلام جعفري اضافه كرد: در كنار اين جشنواره، برنامه هاي جانبي نيز مانند زيارت امامزادگان و بيرق گرداني در استان اجرا مي شود.
جشنواره مولودي خواني رضوي(هه تاو) از 94 به بعد هر ساله در دهه كرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و با ولادت امام رضا(ع) خاتمه مي يابد.
7355/ 3020
**خبرنگار: وريا كرمي/**انتشاردهنده: عبدالله رحماني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg