۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 82615453
T T
۰ نفر

قله كازبك گرجستان زیر پای بانوان مازندرانی

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۳۵
کد خبر: 82615453
قله كازبك گرجستان زیر پای بانوان مازندرانی

ساری-ایرنا- نائب رییس هیات كوهنوردی وصعودهای ورزشی آمل گفت كه تیم بانوان كوهنورد این شهرستان در نخستین صعود فنی و برون مرزی بانوان مازندران موفق به صعود قله ' كازبك ' كشور گرجستان شدند.

مهین خضرائی یكشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این تیم با 10 كوهنورد زن آملی به همراه 9 كوهنورد مرد به عنوان همراه و تداركاتچی تیم در نخستین صعود برون مرزی خود روز شنبه موفق به صعود به قله 5050 متری كازبك معروف به اورست كوچك شدند.
وی ادامه داد : اعضای این تیم در صعود مشترك با كوهنوردان كشورهای جمهوری چك، لهستان، نروژ ، دانمارك و تركیه موفق به اهتزار پرچم پر افتخار سه رنگ جمهوری اسلامی بر فراز قله كازبك شدند.
نائب رییس هیات كوهنوری و صعودهای ورزشی آمل مدت زمان صعود تیم بانوان مازندرانی را بیش از 14 ساعت اعلام كرد .
وی گفت كه تیم اعزامی كوهنوردی بانوان آمل پیش از اعزام به گرچستان ، پنج مرحله اردوی فشرده داشت تا آمادگی های لازم را برای صعود به قله كازبك كسب كند.
قله پنج هزار و 47 متری كازبك در شرق رشته كوه قفقاز مركزی در كشور گرجستان واقع و به عنوان یكی از قله های فنی برای صعود كوهنوردان به شمار می رود كه از آن به عنوان اورست كوچك نیز یاد می شود.
بیش از 40 گروه های كوهنوردی زیرنظر هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل فعالیت و به طور میانگین در هر هفته صعودهای منظم درون وبرون استانی دارند.
خبرنگار : مهدی غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7327/1654
۰ نفر