۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۱۸
کد خبر: 82616111
T T
۰ نفر
تسهيلات تشويقي جديد براي نوسازي بافت هاي فرسوده ويژه انبوه سازان است

تهران - ايرنا - مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت : تسهيلات تشويقي جديد براي نوسازي بافت هاي فرسوده ويژه انبوه سازان است وبه سازندگان شخصي تعلق نمي گيرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، محمد سعيد ايزدي، گفت: سقف اين تسهيلات 80 ميليون تومان و سود آن نيز بسته به بافت شهري هشت و يا 9.5 درصد خواهد بود.
وي با بيان اين كه تنوع بخشيدن به ساخت و ساز در كشور از اهداف وزارت راه وشهرسازي است، افزود: تا پيش از اين، تسهيلات تشويقي براي نوسازي بافت فرسوده بين300 تا 500 ميليون ريال بود ، اما تسهيلات جديد بيشتر روي انبوه سازان متمركز است.
به گفته ايزدي، اين مجوز را بانك مركزي به بانك مسكن تا سقف 10 هزار ميليارد ريال به انبوه سازان داده است كه نرخ سود اين تسهيلات براي بافت فرسوده هشت درصد و براي ساير بافت‌هاي شهري 9.5 درصد اعلام شده كه هر دو جنبه خريد و ساخت و ساز را پوشش مي‌دهد.
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اين خبر كه تسهيلات تشويقي جديد تنها ويژه انبوه سازان است و به سازندگان شخصي تعلق نمي‌گيرد، اعلام كرد: اين سپرده‌ گذاري در چارچوب صندوق يكم طراحي شده كه در دوره يك ساله و با سپرده‌ گذاري 40 ميليون تومان مي‌توان تا سقف 80 ميليون تومان تسهيلات دريافت كرد.
ايزدي با بيان اين كه انتظار وزارت راه وشهرسازي از انبوه‌سازان اين است كه در اين طرح سرمايه‌گذاري و شراكت فعالي داشته باشند، گفت: اين تسهيلات براي كل كشور و همه محدوده‌هاي داراي بافت فرسوده تعريف شده است، ما بيش از 490 محدوده بافت فرسوده در كشور داريم ومردم مي‌توانند با مراجعه به سايت شركت عمران و بهسازي به بررسي بافت شهري محل زندگي خود بپردازند كه بافت محل زندگي شان فرسوده است و يا غير فرسوده محسو مي شود.
به گفته معاون وزير راه و شهرسازي، اين طرح به بانك مسكن ابلاغ شده و قرار است ظرف 10 روز آينده دستورالعمل آن به شعب ارسال شود و به اين ترتيب از 10 روز آينده سپرده‌گذاري براي طرح آغاز مي ‌شود.
مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در پايان تاكيد كرد: ما به دنبال اخراج مالكين از بافت‌هاي فرسوده نيستيم، بلكه به دنبال مشاركت اهالي محلات براي نوسازي بافت‌هاي فرسوده‌ در شهرها هستيم.
به گزارش ايرنا ، در مجموع 130 هزار هكتار از اراضي شهري كشور در بافت هاي فرسوده قرار دارد و دولت در نظر دارد با اختصاص منابع مورد نياز با استفاده از تسهيلات بانكي و همكاري انبوه سازان مسكن نسبت به نوسازي اين مناطق اقدام كند.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** خبرنگار: ايرج منصوري*انتشار: مرضيه فاتحي
۰ نفر