۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82616177
T T
۰ نفر
حضور نیروی هوایی عربستان در مانور'پرچم سرخ' آمریكا

تهران -ایرنا- فرمانده نیروی هوایی عربستان اعلام كرد كه ' با جدیدترین جنگنده های خود در مانور هوایی 'پرچم سرخ2017' در آمریكا شركت می كنیم'.

به گزارش روزدوشنبه روزنامه سعودی 'الشرق الأوسط'، سرلشكر 'محمد العتیبی'، فرمانده نیروی هوایی سعودی گفت كه عربستان تنها كشور خاورمیانه است كه برای ششمین بار متوالی در مانورهای آمریكایی پرچم سرخ و پرچم سبز شركت می كند.
العتیبی افزود: ما در تمرین های نظامی مشترك كشورهای برادر یا دوست خود شركت می كنیم تا سطح آمادگی جنگنده های خود را محك بزنیم.
وی با اشاره به توجه ویژه ملك سلمان پادشاه ومحمد بن سلمان ولیعهد به خرید مدرن ترین تجهیزات روز برای نیروی هوایی عربستان، گفت: عربستان در مانور پرچم سرخ امسال، برای اولین بار با 11 فروند از پیشرفته ترین جنگنده ها و هواپیماهای سوخت رسان خود شركت می كند.
'خالد الیوسف' فرمانده نیروی سعودی شركت كننده درمانور آمریكایی نیزهدف از شركت در این مانور را ادغام قابلیت های نیروهای كشورهای دوست عربستان برای تحقق اهداف مورد نظر عنوان كرد.
رژیم صهیونیستی، امارات و اردن در سال های گذشته در مانور پرچم سرخ حضور داشته اند.
رزمایش پرچم سرخ هر دو سال یك بار در ایالت نوادای آمریكا انجام می شود و از مهمترین رزمایش های نظامی - هوایی در جهان به شمار می رود.
كشورهای شركت كننده در این رزمایش به دو دسته تقسیم می‌شوند و به صورت نمایشی نبردهای هوایی برگزار می‌كنند تا مهارت‌های پروازی و ارتباطات نظامی بین المللی را میان خود افزایش دهند.
خاورم*1049** 1064