۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82616437
T T
۰ نفر

90 درصد كودكان كار و خياباني داراي سرپرست هستند

۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۴
کد خبر: 82616437
90 درصد كودكان كار و خياباني داراي سرپرست هستند

شهركرد- ايرنا- معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت: 90 درصد كودكان كار و خياباني شناسايي شده در كشور داراي سرپرست هستند.

حبيب الله مسعودي فريد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران شهركرد افزود: اين كودكان به دليل مشكلات مالي و اقتصادي خانواده ها و ضعف فرهنگي ناچار به كار در خيابان ها هستند و اين سازمان هم قادر به پذيرش شبانه روزي آنها نيست.
وي گفت: براساس مصوبه سال 84 هيات دولت، 11 دستگاه متولي ساماندهي كودكان كار و خياباني هستند كه سازمان بهزيستي نقش محوري در اين خصوص دارد.
مسعودي فريد افزود: در راستاي ساماندهي اين كودكان، سازمان بهزيستي 5 مركز روزانه حمايت از كودكان كار را در البرز، تهران، خوزستان، چهارمحال بختياري و همدان راه اندازي كرده و هم اينك 38 مركز روزانه حمايتي آموزشي كودك و خانواده با محوريت كودكان خياباني و كار در كشور فعال است.
به گفته وي در سالهاي گذشته سالانه نزديك به 6 هزار كودك كار و خياباني در كشور شناسايي و از خدمات بهزيستي بهره مند مي شدند كه با راه اندازي اين مراكز 9 هزار و 200 كودك كار و خياباني طي يكسال گذشته شناسايي و از خدمات اين مراكز بهره مند شدند.
وي از افزايش 600 درصدي اعتبارات ساماندهي كودكان كار و خياباني سازمان بهزيستي در سه سال گذشته خبر داد و گفت: امسال 200 ميليارد ريال براي ساماندهي كودكان كار و خياباني به سازمان بهزيستي اختصاص يافت.
وي با بيان اينكه 60 درصد كودكان كار و خياباني شناسايي شده در تهران از بين اتباع خارجي هستند و يا درصد زيادي بازمانده از تحصيل و يا فاقد مدارك سجلي هستند، همكاري دستگاه ها را براي ساماندهي آنان خواستار شد.
معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي با انتقاد از اينكه مطالعات جديد در سطح ملي در حوزه خشونت عليه زنان و دختران وجود ندارد، افزود: مطالعات انجام شده نيز مربوط به سال 83 است.
مسعودي فريد اظهار كرد: براساس تماس هاي ثبت شده با اورژانس اجتماعي، 7 درصد تماس ها در زمينه همسر آزاري است.
وي با اشاره به اينكه در يكسال گذشته نزديك به 950 دختر شناسايي شده به دلايلي از جمله؛ شكست در تحصيل و عشقي و نيز ديگر مشكلات از خانه متواري شده اند، گفت: اين تعداد در مراكز و خانه هاي سلامت بهزيستي پذيرش شده اند.
وي اظهار كرد: 31 خانه سلامت دختران در كشور فعال است كه اين خانه ها به منظور كاهش و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي براي دختران فراري راه اندازي شده است.
خبرنگار:سميه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفري
7360/6021
۰ نفر