۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۶
کد خبر: 82616482
T T
۰ نفر
تامين گندم بذري مورد نياز كشاورزان خوزستاني براي كشت پائيزه

اهواز - ايرنا - مديركل تعاون روستايي خوزستان گفت: گندم بذري مورد نياز كشاورزان خوزستاني براي كشت پائيزه خريداري ، تامين و ذخيره سازي شده است.

مهدي صياحي دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه بيش از 20 هزار تن گندم بذري مناسب و اصلاح شده براي توليد بيشتر در هكتار ذخيره سازي شده و كشاورزان نگراني در اين خصوص نداشته باشند ، افزود:يكي از نيازهاي كشاورزان براي فصل زراعي آينده تامين بذور مناسب و سازگار با آب و هواي خوزستان است كه در اين زمينه اقدام هاي لازم توسط مراكز خدمات تعاون روستايي انجام شده است.
وي ادامه داد: خريد ميزان بذر مرغوب و استاندارد ، يكي از اقدام هاي اساسي تعاون روستايي براي تامين نيازهاي كشاورزان گندم كار خوزستاني است.
صياحي افزود: نياز كشاورزان خوزستاني به بذور مورد نياز براي كشت پائيزه در داخل استان تامين مي شود.
كشت گندم پائيزه در استان خوزستان در نيمه دوم آبان ماه شروع و در نيمه دوم فروردين ماه كار برداشت گندم آغاز مي شود.
امسال حدود يك ميليون و 352هزار تن گندم به قيمت تضميني از كشاورزان خوزستان خريداري شد كه از اين حيث رتبه نخست را در كشور كسب كرد.
براساس اعلام وزارت جهادكشاورزي تاكنون هفت ميليون و 100هزار تن گندم مازاد برنياز كشاورزان سراسر كشور به نرخ تضميني خريداري شده است.
مصرف سالانه گندم در خوزستان در بخش هاي نانوايي و عشايري حدود 504هزار تن و بقيه توليدي استان مازاد برنياز است.
استان خوزستان سالانه با توليد 14.5ميليون تن محصولات كشاورزي ، باغي و دامي و شيلاتي به ارزش بيش از 70هزار ميليارد ريال رتبه نخست را در كشور دارا است.
در اين استان زرخيز با داشتن 1.2 ميليون هكتار زمين كشاورزي زيركشت بيش از 120نوع محصول كشاورزي و باغي توليد مي كند.
در صورت پايان طرح 550هزار هكتاري در خوزستان معروف به طرح مقام معظم رهبري ، توليدات كشاورزي و باغي استان خوزستان به رقم 25ميليون تن خواهد رسيد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشاردهنده : كبري آقازري