پذيرايي از زائران برعهده مردم و فراهم كردن زيرساخت ها وظيفه دستگاههاي اجرايي است

اهواز - ايرنا - مسئول كميته جذب مشاركت هاي مردمي،اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان با اشاره به نزديكي زمان حركت هاي كاروان هاي اربعين حسيني از 2 مرز چذابه و شلمچه گفت:پذيرايي از زائران برعهده مردم و فراهم كردن زيرساخت ها وظيفه دستگاههاي اجرايي استان است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيدمحمود موسوي مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان و مسئول كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني خوزستان سه شنبه در دومين گردهمايي فصلي مسئولان و معاونان ستادبازسازي عتبات عاليات تابعه استان افزود: در اربعين امسال 400موكب پذيرايي در مرز چذابه و 400موكب ديگر در مرز شلمچه توسط مردم و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) برپا خواهد شد.
وي با بيان اينكه زيرساخت هايي همچون جاده هاي دسترسي ، توقفگاه خودرو ، شبكه آبرساني و امنيت تردد زائران برعهده دستگاههاي اجرايي است افزود: از هم اكنون بايد همه زيرساخت هاي لازم براي برپايي كنگره اربعين حسيني در 2 مسير منتهي به پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه مهيا شود تا زمينه استقرار موكب هاي پذيرايي در كوتاه ترين زمان ممكن فراهم شود.
مسئول كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين حسيني استان خوزستان افزود: با توجه به ماهيت مردمي بودن ستاد ، وظيفه جذب مشاركت هاي مردمي، اسكان و تغذيه زائران اربعين از مركز به عهده اين ستاد است و بر همين اساس همه مراحل كار به عهده مردم كه در قالب مواكب ارائه خدمت مي كنند خواهد بود.
موسوي گفت: هر موكب وظيفه دارد صفر تا صد امكانات پذيرايي و اسكان زايران را در محل موكب آماده كند و هر شهرستان موظف است مشاركت هاي مردمي جمع آوري شده از قبيل مواد خوراكي، امكانات اسكان و يا امكانات زير ساختي را براي مواكب خود فراهم كند.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان در ادامه با تقدير از زحمات مخلصانه همه خادمان اهل بيت (ع)به خصوص مسئولان ستادهاي تابعه و تبريك دهه كرامت و ميلاد خجسته امام رضا(ع) در خصوص ماموريت ستاد در بازسازي عتبات مقدسه گفت:به لطف الهي و علاقه و محبت به اهل بيت(ع) در بين ما ايراني ها بسيار زياد است و در طول تاريخ ساخت و بازسازي عتبات مقدسه اغلب توسط ايراني ها بوده است و هم اكنون هم افراد و خيران زيادي هستند كه مشتاق اين امر خير مي باشند و وظيفه ما به عنوان خادمين اهل بيت(ع) اين است كه افراد شناسايي و مشاركت آنان در بازسازي عتبات مقدسه جذب و ساماندهي شود.
موسوي در خصوص جذب مشاركت هاي داوطلبانه كاركنان اداره ها و سازمان ها اظهار داشت:تفاهم نامه اي با اداره ها و سازمان هاي استاني تنظيم شد كه براساس آن در هر اداره يك نفر از معتمدان در كنار وظيفه اداري متولي اطلاع رساني و جمع آوري مشاركت هاي داوطلبانه كاركنان متبوع خواهد بود.
به گزارش ايرنا در اربعين پارسال حدود 430هزار زائر از طريق پايانه چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز و 650هزار زائر از طريق پايانه شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر راهي نجف اشرف و كربلاي معلا شدند.
احداث شبكه آبرساني از بستان تا چذابه و چهاربانده كرد مسير سوسنگرد تا چذابه 2 موضوعي است كه استاندار خوزستان بارها بر به سرانجام رساندن آن تا پيش از اربعين امسال تاكيد كرده است.
در 9 ماه اخير هفت نشست با محوريت اربعين حسيني به رياست استاندار خوزستان با هدف برنامه ريزي بهتر براي حركت عظيم كاروان هاي اربعين حسيني كه از سراسر كشور به 2 پايانه چذابه و شلمچه مي آيند برگزار شده است.
بر اساس پيش بيني به عمل آمده در اربعين امسال شمار زائران اربعين حسيني كه از طريق 2 مرز چذابه و شلمچه راهي عتبات عاليات مي شوند دست كم 10درصد نسبت به اربعين پارسال افزايش مي يابد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده : كبري آقازري