۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82617706
T T
۰ نفر
برخورد با 25 مورد تغيير كاربري زمينهاي كشاورزي در گناباد

گناباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي گناباد گفت: عوامل 25 مورد تغيير كاربري در زمينهاي كشاورزي اين شهرستان به وسعت 3.2 هكتار از ابتداي امسال تاكنون اخطار گرفته و با مرتكبان آنها برخورد شد.

عليرضا حسين زاده روز سه شنبه در نشست كارگروه شناسايي و برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز گناباد افزود: از اين تعداد براي 10 مورد به وسعت 1.5 هكتار طرح دعوي شده كه براي چهار مورد آن راي اجرا و چهار مورد نيز تبرئه شد و بقيه در دست بررسي است.
وي ادامه داد: همچنين سال گذشته 54 پرونده تغيير كاربري به وسعت 9.2 هكتار اخطار گرفتند و تعدادي طرح دعوي شده و در محاكم قضايي در دست بررسي است.
او گفت بر اساس كميسيون ماده 100 هر گونه تغيير كاربري در اراضي و از جمله اراضي كشاورزي و باغات از جمله در محدوده حريم قنات جهاني قصبه گناباد ممنوع است و با متخلفان برابر ضوابط برخورد مي شود.
فرماندار گناباد هم ضمن تاكيد بر ضرورت هم افزايي بيشتر براي كاهش معضل ساخت و سازهاي غيرمجاز گفت: برخي از متخلفان با سوء استفاده از تعارض قوانين دستگاههاي اجرايي و متوليان ذيربط دست به چنين اقداماتي در اين شهرستان مي زنند.
محمدعلي نبي پور افزود: هرگونه كوتاهي در برخورد با مرتكبان ساخت و سازهاي غير مجاز منجر به گسترش بي رويه اين اقدامات و تخريب اراضي كشاورزي و حاشيه نشيني مي شود.
وي در ادامه همچنين با انتقاد ازتشكيل شوراي راهبردي پايگاه قنات جهاني قصبه گناباد با 13 عضو و اكثريت غيربومي بدون هماهنگي با فرمانداري افزود: با توجه به وجود نيروهاي تحصيل كرده و مجرب بومي و داراي اشراف كامل نسبت به شرايط اين شهرستان بايد در تركيب اعضاي اين شورا تجديدنظر شود.
وي مشكل بزرگ گناباد را نبود طرح مشخص و بلندمدت گردشگري ذكر و ابراز اميدواري كرد: با تصويب طرح جامع گردشگري اين شهرستان از ظرفيتهاي قنات جهاني قصبه براي توسعه اين بخش استفاده مطلوب شود.
گناباد در فاصله 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري **انتشار: حسين كريم زاده
7545/2095/1858