۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۸
کد خبر: 82619140
T T
۰ نفر
معاون استاندار: احداث سيلوي جديد در آذربايجان غربي ممنوع است

اروميه- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار آذربايجان غربي گفت: با توجه به اشباع شدن استان از سيلو، احداث سيلوهاي جديد ممنوع است.

نادر صفرزاده روز چهارشنبه در دومين جلسه مشترك كارگروه استاني خريد و ساماندهي امور گندم، آرد و نان آذربايجان غربي افزود: ممنوعيت احداث سيلوهاي جديد و همچنين خريد و ذخيره سازي گندم توسط سيلوهاي غيرمجاز در راستاي حمايت از صنف سيلوداران، سيلوسازان، كارخانه داران و به جهت اشباع شدن آن در استان صورت مي گيرد.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن، كارخانه ها و مراكز خريد مجاز به خريد گندم از غيركشاورزان نيستند و بايد اين امر را رعايت كنند.
وي در بخش ديگري با تاكيد بر توجه ويژه به كيفيت آرد و نان و سلامت و رضايت مصرف كنندگان گفت: حمايت از توليد كننده نان در كنار بهبود كيفيت اين كالاي حياتي بايد مدنظر قرار گيرد.
وي ادامه داد: آنچه براي ما در اين كارگروه ها مهم است و بايد به آن بيش از حد توجه شود، كيفيت آرد و نان و همچنين سلامت و رضايت فعالان اين صنف است.
مديركل صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي نيز دراين جلسه گفت: نانوايان جزء قشر زحمتكش و شرافتمند اصناف به شمار مي روند و مقرر شده با رياست فرمانداران در شهرستان ها و با همكاري انجمن صنفي كارخانجات و آرد و نان از نانوايان برتر هر شهرستان و در مجموع از نانوايان برتر استان تجليل شود.
جعفرصادق اسكندري در خصوص درصد سبوس گيري انواع آرد و نان در استان نيز اظهار كرد: مقرر شده با همكاري دانشگاه علوم پزشكي بازرسي هاي لازم در اين خصوص انجام و در صورت نياز با مسئولان ذي صلاح قضايي اقدامات لازم صورت گيرد.
وي اضافه كرد: موضوع افزودني هاي غيرمجاز نيز در اين كارگروه مورد بررسي قرار مي گيرد و با كمك دانشگاه علوم پزشكي با متخلفان برخورد اصولي انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، بررسي نامه انجمن سيلوداران استان در ارتباط با ممنوعيت احداث سيلوهاي جديد و خريد و ذخيره سازي گندم توسط سيلوهاي غيرمجاز ، نحوه تخصيص گندم بين كارخانجات آرد سازي استان ، تامين مالي بازرسان بكارگيري شده در حوزه گندم، آرد و نان از مواردي بود كه دراين جلسه مطرح و مورد بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني