۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۳۴
کد خبر: 82620051
T T
۰ نفر
دوندگان جاده ولایت به مشهد رسیدند

مشهد- ایرنا- دوندگان جاده ولایت؛ روز پنجشنبه در آستانه زادروز فرخنده ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به مشهد رسیدند.

به گزارش ایرنا، دوندگان كاروان هشتمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی 28 تیرماه حركت خود را از یادمان شهدای شلمچه آغاز كردند كه امروز با طی مسیر 2 هزار كیلومتری وارد مشهدالرضا شدند.
این دوندگان پس از عبور از استان های خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد، خراسان جنوبی و 5٠ شهر وارد مشهد مقدس شدند.
اعضای این كاروان 25 نفره كه تركیبی از گروههای سنی مختلف از جوان 18 ساله تا پیرمرد 79 ساله را در خود جای داده، پس از ورود به مشهد در حالی كه پرچم متبرك آستان قدس رضوی را در دست داشتند به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان، امروز در حرم مطهر رضوی در جمع این دوندگان اظهار كرد: این اقدام خیر و بركت بسیاری برای جامعه ورزشی به دنبال دارد.
عبدالحمید احمدی افزود: این حركت ارزشمند امروز با آغاز كار دولت دوازدهم و تنفیذ حكم ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری همزمان بود، كه امید است خیر و بركت آن علاوه بر جامعه ورزشی، شامل ملت و كشور ایران بشود.
وی ادامه داد: تاثیری كه این رویداد در مسیر حركت در بین مردم و شهرهای مختلف گذاشته بیانگر اهمیت موضوع جاده ولایت است و در واقع دوندگان این كاروان به عنوان كسانی كه مسیر قدمگاه های امام رضا(ع) را طی می كنند مورد احترام مردم هستند.
احمدی اظهار امیدواری كرد كه در سال های آینده این حركت به شكل گسترده تری استمرار یابد و شاهد مشاركت هرچه باشكوه تر مردم در استان های مسیر حركت جاده ولایت باشیم.
دوندگان جاده ولایت برای هشتمین سال متوالی است كه در ایام دهه كرامت، مسیر 2 هزار كیلومتری شلمچه تا مشهد را با دویدن طی می كنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
۰ نفر