۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 82622037
T T
۰ نفر

ادامه خاموشی های برق در آمل

۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۹
کد خبر: 82622037
ادامه خاموشی های برق در آمل

ساری- ایرنا-خاموشی ها مقطعی برق در شهرستان آمل درپی سوختگی واز مدارخارج شدن یكی از ترانس های موجود در ایستگاه بابكان آمل كه توزیع وتامین كننده برق این شهرستان است، باعث به وجود آمدن مشكلات زیادی برای مشتركان برق این شهرستان ازیك هفته گذشته تاكنون شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یكی از 5 ترانس ایستگاه انتقال برق 60/230كیلوولت بابكان آمل كه تامین كننده اصلی برق این شهرستان است ، هشتم مردادماه به علت افزایش دمای هوای تا حدود 40درجه سانتیگراد دچار آتش سوزی شد و باعث خاموشی چندین ساعته برق مشتركان این شهرستان شد.
خاموشی های مقطعی و نوسانات برق در روزهای اخیر در آمل باعث شده تا مشتركان برق در این شهرستان همزمان هم گرمای بی سابقه این روزهای مازندران و بی برقی را با هم تجربه كنند.
راهكار ساعت كار ادارات این شهرستان در سومین هفته متوالی از ساعت 6 و30دقیقه صبح تا 13 و30دقیقه ظهر هرچند مسكنی بر وضعیت موجود بود، اما عصرشنبه با وجود تدابیر ازقبل اعلام شده و هشدارهای اداره توزیع برق شهرستان آمل مبنی بر صرفه جویی در مصرف برق ، وضعیت قرمز شد.
این وضعیت باعث شده تا برخی از شهروندان آملی عصرشنبه ساعاتی را درخاموشی كامل به سر برند.
پیشتر حسین افضلی مدیرعامل شركت برق منطقه ای مازندران و گلستان در پی حادثه آتش سوزی پست برق بابكان آمل در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، وعده داده بود كه حداقل تا یك هفته ترانس جدید به جای ترانس سوخته شده نصب و مشكل برق شهرستان به طور كامل برطرف خواهد شد.
با توجه به زیرساخت هایی كه اداره توزیع برق آمل از سال گذشته برای شبكه های توزیع برق حوزه شهری انجام داده ، به نظر می رسد، انتقال خطوط فوق توزیع وافزایش پست های موجود در ایستگاه انتقال برق بابكان شهرستان آمل، بیش از گذشته امری اجتناب ناپذیر باشد.
درهمین حال رییس اداره توزیع برق شهرستان آمل شنبه شب درگفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در یكسال گذشته با سرمایه گذاری حدود 25 میلیاردتومانی تحولات زیربنایی خوبی برای زیرساخت های توزیع برق شهرستان آمل انجام شده واكنون شهرستان مشكلی در توزیع برق ندارد.
محمدمهدی گرائیلی افزود: متاسفانه اكنون مشتركان برق فقط خاموشی را می بینند ، درصورتی كه واقعیت امر در توزیع برق در شهرستان نیست و بخشی از مشكلات ناشی از شبكه فوق توزیع وانتقال برق به امل است.
وی، با بیان اینكه با خارج شدن یكی از پست های ایستگاه توزیع برق شهرستان آمل در پست بابكان ،تامین برق توسط چهارترانس درحال انجام است، اضافه كرد، كه با افزایش بی سابقه دما و متاسفانه رعایت نكردن شهروندان در مصرف برق، خاموشی های ناگهانی وخارج از توان شهرستان دور از انتظار نیست.
** افزایش 80 مگاواتی برق آمل
رییس اداره برق آمل با بیان اینكه پارسال در اوج مصرف برق در این شهرستان320مگاوات برق مصرف شده است، گفت،متاسفانه این وضعیت وبا افزایش قابل توجه دمای امسال به حدود 400مگاوات رسیده كه متاسفانه بیشترین حد مصرف برق در مازندران بوده است.
گرائیلی اضافه كرد كه با وجود چنین شرایطی وخارج شدن یكی از پست ها از مدار توزیع، خوشبختانه مدیریت خوبی در توزیع برق شهرستان شده، اما توان وضعیتی این اداره در مقابل افزایش دما ومصرف بیش از حد مشتركان خارج است.
وی شمارمشتركان برق خانگی، تجاری، صنعتی در شهرستان آمل را بیش از 230هزار مشترك اعلام كرد وگفت، اكنون 20 درصد برق مصرفی مازندران، مربوط به شهرستان آمل است.
وی درعین حال از مشتركان برق در شهرستان آمل خواست كه با مدیریت در مصرف برق وشرایط موجود تامین این انرژی در شهرستان، در كاهش خاموشی های مقطعی ونوسانات برق كمك كنند.
درهمین حال فرماندارویژه شهرستان آمل گفت: پس از آتش سوزی ترانس ایستگاه بابكان آمل، برق شهرستان دچار نوسان و باعث گله مندی زیادی از سوی شهروندان شده است.
سیدجعفر رسولی با بیان اینكه بنا به گفته مهندسان پست توزیع برق به دلیل بالا بودن حجم ترانس، زمان زیادی برای نصب دوباره ترانس جدید لازم بود، ابراز امیدواری كردكه در هفته جاری عملیات نصب ترانس جایگزین به پایان رسد و با وارد مدار شدن آن، قطعی ونوسانات برق آمل به طور كامل برطرف شود.
خبرنگار : مهدی غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
ك/7327/1899