۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82622533
T T
۰ نفر

20 هزار نیكوكار كردستانی حامی كودكان نیازمند

۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۸
کد خبر: 82622533
20 هزار نیكوكار كردستانی حامی كودكان نیازمند

سنندج- ایرنا- معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان گفت: هم اكنون 20 هزار نفر از خیران و حامیان، كودكان نیازمند و ایتام استان را مورد حمایت قرار داده اند.

هیوا رحیمی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ماه مبارك رمضان سال جاری حدود 6 هزار حامی در طرح اكرام ایتام و محسنین ثبت نام كردند و تعداد حامیان استان به 20 هزار نفر افزایش یافت اما مشكلات و نیازمندی های این كودكان، حمایت بیشتر خیران را می طلبد.
وی اظهار كرد: در طرح اكرام، حامی با تقبل حمایت مادی و معنوی یك یا چند فرزند یتیم، می تواند با واریز ماهیانه حداقل 300 هزار ریال به حساب یتیم تحت حمایت در این طرح مشاركت كند.
معاون مشاركت های مردمی كمیته امداد امام خمینی(ره) كردستان ادامه داد: طرح محسنین نیزمرتبط با خانواد‌ه‌های نیازمندی است كه در همه ابعاد زندگی دچار مشكلات فراوانی هستند و رویكرد اصلی آن، توجه به حفظ شان و بنیان خانواده‌های نیازمند است.
وی افزود: حامیان ایتام تحت حمایت علاوه بر پرداخت كمك ماهیانه، پیگیر مشكلات تحصیلی، مسكن، درمانی، جهیزیه و سایر نیازمندی های مختلف فرزندان معنوی خود هستند و به صورت ویژه و در حد توان مالی نسبت به حل این مشكلات مساعدت می‌كنند.
رحیمی در ادامه گفت: حامیان استان سال گذشته بیش از 80 میلیارد ریال به حساب 6 هزار و 83 كودك نیازمند مشمول طرح‌های اكرام ایتام و محسنین واریز كردند.
به گفته وی نیكوكاران می‌توانند برای عضویت در طرح‌های اكرام ایتام و محسنین و حمایت از یك یا چند فرزند معنوی به دفاتر یا سایت كمیته امداد امام خمینی(ره) استان مراجعه كنند.
هم اكنون 45 هزار خانوار كردستانی تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) استان كردستان بوده و از خدمات و حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار دهنده: عبدالله رحمانی