۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۸
کد خبر: 82622570
T T
۰ نفر
اردوگاه اسكان موقت 6 هزار نفري زائران در مرز خسروي در دست احداث است

قصرشيرين- ايرنا- فرماندار قصرشيرين گفت: اردوگاه اسكان موقت براي خدمات دهي به زائران حسيني در ايام اربعين امسال با ظرفيت 6 هزار تن در مرز رسمي خسروي در دست اقدام است.

فرامرز اكبري روز يكشنبه در حاشيه بازديد مشاور عالي استاندار كرمانشاه و مديرعامل جمعيت هلال احمر استان از مرز رسمي خسروي كه به منظور جانمايي محل اسكان موقت زائران صورت گرفت، در گفتگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: زمين مورد نياز براي اجراي اين طرح تهيه و همچنين براي استقرار يگان هاي نيروي انتظامي در مرز خسروي تهيه و جانمايي شده است.
وي بر لزوم حضور مسئولان دستگاه هاي اجرايي خدمات رسان استان كرمانشاه به منظور نظارت بر روند اجراي طرح هاي در دست اقدام و اتخاذ راهكار اصولي براي رفع برخي مشكلات در مرز خسروي تاكيد كرد.
فرماندار قصرشيرين با اشاره به در پيش بودن ايام اربعين امسال، بر لزوم تلاش بيشتر مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان براي افزايش زيرساخت هاي موجود در اين شهرستان تاكيد كرد.
اكبري اضافه كرد: پايانه بين المللي مرز رسمي خسروي هم اكنون در حال آماده شدن براي تردد زوار در اربعين امسال است و براي افزايش سرويس هاي بهداشتي و گيت هاي گذرنامه بايد كارها با شتاب بيشتري انجام شود.
اين مقام مسئول از تهيه مكاني در مرز خسروي براي استقرار صدا و سيما نسبت به پوشش خبري و تصويري تردد زائران اربعين حسيني خبر داد.
اكبري با بيان اينكه مركز بهداشتي درماني مرز رسمي خسروي براي ارائه خدمت رساني مطلوب به زائران اربعين حسيني با سرعت خوبي در حال انجام و تدابير لازم براي استقرار پد بالگرد امدادي توسط دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه در اين منطقه مرزي نيز فراهم شده است.
وي افزود: علاوه بر زيرساخت هاي موجود در مرز رسمي خسروي، نيازهاي جديد نيز برآورد شد و در اختيار مسئولان اجرايي استان قرار گرفت تا آن ها نيز نسبت به استقرار مراكز اقامتي، رفاهي و بهداشتي اقدام كنند.
به گفته اكبري، با تمهيدات صورت گرفته و افزايش زيرساخت هاي لازم، امسال 500 زائر اربعين حسيني از مرز رسمي خسروي عازم عتبات عاليات مي شوند.
وي پيش بيني كرد امسال سه ميليون زائر اربعين حسيني از سراسر كشورمان عازم عتبات عاليات شوند كه 13 درصد از اين تعداد زائران از مرز خسروي تردد خواهند كرد.
با پيگيري مسئولان استان كرمانشاه، با ابلاغ نامه اي از وزارت كشور مبني بر بازگشايي مرز خسروي در 28 اسفند 93 به استانداري كرمانشاه، اكنون اين مرز رسمي و بين المللي بازگشايي شده است.
شهرستان قصرشيرين داراي 14 واحد اقامتي شامل هتل و مهمانپذير درجه يك تا سه با 322 اتاق و يك هزار و 200 تخت است كه بيشتر اين اماكن در اوايل دهه 80 ساخته شده تا زايران عتبات عاليات در مسير تردد خود به عراق يك شب را در اين منطقه مرزي اقامت كنند.
مرز خسروي نزديكترين نقطه از كشورمان به بغداد، كربلا، كاظمين و سامراست كه اين مرز رسمي تا بغداد پايتخت كشور عراق 190، نجف 380، كربلا 300، كاظمين 203 و تا سامرا 326 كيلومتر فاصله دارد.
عمليات ساخت پايانه بين المللي مرز خسروي از سال 77 در نقطه صفر مرزي آغاز شد و اين مجموعه در سال 81 با 75 ميليارد ريال اعتبار به بهره برداري رسيد.
قصرشيرين در غرب كرمانشاه با 27 هزار تن جمعيت، بيش از 186 كيلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد اين مرزهاي طولاني، 2 مرز رسمي خسروي و پرويزخان قرار دارد كه اولي هم مرز با حوزه حكومت مركزي (بخش عربي) و دومي هم مرز با اقليم كردستان عراق است.
مرز خسروي در 20 كيلومتري شهر قصرشيرين واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي