۱۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۱
کد خبر: 82622887
T T
۰ نفر
گره گشائي از مشكلات 108 واحد توليدي مازندران در سال جاري

ساري - ايرنا - معاون اقتصادي و توسعه منابع استانداري مازندران از هفتگي شدن نشست هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان در سال جاري خبر داد و گفت كه امسال تاكنون پرونده 108 واحد توليدي براي دريافت تسهيلات به بانك هاي عامل ارسال شده است .

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران ، حسن خيريان پور روز يكشنبه در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان در ساري افزود : تاكنون 120 ميليارد ريال به اين واحدهاي تسهيلات رونق توليد پرداخت شده است .
وي همچنين از ثبت نام 513 واحد توليدي حوزه صنعت و معدن و 237 واحد توليدي بخش كشاورزي براي دريافت تسهيلات در قالب بسته رونق توليد در سال جاري خبر داد.
خيريانپور بر تشكيل منظم جلسه ستاد تسهيل در استان و شهرستان ها تاكيد كرد و بيان داشت : با توجه به نامگذاري سال 96 به عنوان سال اقتصاد مقاومتي و توليد و اشتغال ، جلسات ستاد تسهيل استان به صورت هفتگي برگزار و در مورد رفع موانع توليد شركتها تصميم گيري خواهد شد .
وي افزود : اين تسهيلات در 2 قالب سرمايه در گردش و نوسازي و بهسازي واحدهاي صنعتي و توليدي مورد استفاده قرار خواهد گرفت .
در اين جلسه كه با حضور مديران بانك ها و مديران دستگاههاي اجرايي برگزار شد ، مسائل و مشكلات شركت شكر سرخ ، شركت آب معدني تيشان علم كوه ، شركت نساجي مازندران ، شركت فولادسازان دماوند و اميركلا مورد بحث و بررسي و تصميم گيري قرار گرفت .
به گزارش ايرنا ، دولت يازدهم بسته رونق توليد را سال گذشته با تخصيص بيش از 160 هزار ميليارد ريال اعتبار براي حل مشكل واحدهاي توليدي كشور از جمله مشكل نقدينگي تعريف و اجرائي كرد.
سهم مازندران از اين مبلغ چهار هزار و 900 ميليارد ريال بود كه به حدود يكهزار واحد توليدي اين خطه پرداخت شد تا بار ديگر به مدار توليد و يا رونق بازگردند.
بر اساس راستي آزمائي هاي صورت گرفته از واحدهاي دريافت كننده تسهيلات بسته رونق در مازندران كه دستگاههاي نظارتي انجام دادند ، حدود 75 درصد از تسهيلات پرداختي اين بخش در حوزه مصوب به طور كامل هزينه شده و مابقيه نيز در دست اجراست.
مازندران پارسال در پرداخت تسهيلات رونق توليد در بين 31 استان كشور رتبه اول را به خود اختصاص داد.
خبرنگار : سيد رضا هاشمي كروئي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6990/1654