خبرنگاران براي مقابله با جنگ نرم دشمنان بايد با برنامه وارد اين عرصه شوند

زاهدان - ايرنا - مدير كل اخبار استان هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: خبرنگاران در شرايط كنوني بايد با چشماني باز و آگاهانه و داشتن برنامه وارد عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان شوند.

به گزارش ايرنا علي علوي يكشنبه شب در آيين تجليل از خبرنگاران سيستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اگر خبرنگاران بدون داشتن برنامه قدم در اين عرصه بردارند به يقين به اهداف مورد نظر نخواهند رسيد زيرا دشمنان نظام جمهوري اسلامي به ويژه ماشين هاي جنگ نرم آنان براي ما برنامه تدوين كرده اند.
وي با بيان اينكه خبرنگاران بايد آگاهانه و با برنامه در مسير خدمت به نظام گام بردارند تا به مقصود نهايي برسند گفت: رهبر معظم انقلاب در زمينه اقتصاد مقاومتي تاكيدات فراواني داشته اند كه خبرنگاران مي توانند با برنامه در اين مسير مهم گام بردارند.
وي گفت: رسانه هاي بيگانه به دنبال ترسيم چهره غير واقعي از ايران اسلامي هستند كه در اين مسير رسانه هاي داخلي وظيفه دارند در مقابل ماشين تبليغات غرب از سوژه هاي اجتماعي و فرهنگي كه مي تواند اميد آفرين باشد غفلت نكنند.
مدير كل اخبار استان هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: پرداختن به اين موضوعات به معني فراموش كردن مطالبات مردمي نيست بلكه بايد خواسته هاي مردمي در قالب نقد اساسي مورد توجه قرار گيرد زيرا يكي از وظايف اصلي اصحاب رسانه گام برداشتن در اين مسير است.
وي از خبرنگاران سيستان و بلوچستان براي فعاليت بسيار ارزشمندشان در سطح استاني و ملي تقدير كرد و گفت: اصحاب رسانه اين ديار با تعهد، عشق و علاقه خدمت به مردم اخبار و گزارش هاي فاخري را تهيه مي كنند.
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز سيستان و بلوچستان نيز در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهيدان خبرنگار به ويژه شهيدان صارمي و ضامن خبرنگاران فقيد خبرگزاري جمهوري اسلامي و شهيدان ذوالفقاري و نيكپور از خبرنگاران استان بيان كرد: خبرنگاران در هدايت افكار عمومي و شكل دهي رويدادهاي مختلف نقش مهم و اساسي بر عهده دارند.
حيدر سراياني افزود: اصحاب رسانه و قلم در اين استان با وجود گستردگي منطقه و برخي كمبودها به ويژه كمبود نيروي انساني با روحيه بسيجي توانسته اند در مقابل هجمه هاي نرم دشمنان به خوبي ايستادگي و از دستاوردهاي نظام اسلامي حفاظت و دفاع كنند.
وي گفت: يكي از وظايف و رسالت هاي مهمي كه خبرنگاران سيستان و بلوچستان بدون در نظر گرفتن قوميت و مذهب توانسته اند در آن به زيبايي ايفاي نقش كنند «وحدت» است، در اين عرصه با وجود تلاش فراوان دشمنان براي ايجاد اختلاف قومي و مذهبي، اصحاب رسانه ضمن تقويت وحدت و انسجام اقوام و طوايف و پيروان مذاهب مختلف، به معرفي توانمنديها و ظرفيت هاي فراوان و فرهنگ غني استان پرداخته اند.
وي آموزش خبرنگاران را يكي از نيازهاي اين عرصه در سيستان و بلوچستان دانست و گفت: همكاري مراكز آموزش عالي و سازمانهاي دست اندركار در اين زمينه مي تواند كمك بزرگي به جامعه رسانه اي استان باشد.
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز سيستان و بلوچستان با تقدير از همكاريهاي شايسته فرماندهي سپاه سلمان و معاون روابط عمومي اين نهاد مقدس گفت: همكاري هاي خوب و نزديك فرماندهان نظامي، انتظامي و امنيتي، مديران و مسئولان دستگاههاي اجرايي و روابط عمومي اين دستگاهها با خبرنگاران قابل تقدير است.
مدير كل صدا و سيماي مركز سيستان و بلوچستان نيز گفت: رسانه ها با وجود همه سليقه ها بايد هم سو در راستاي خدمت به مردم و رضاي خداوند قلم بزنند.
محمود دولت كردستاني نجابت را يكي از ويژگي هاي بارز مردم سيستان و بلوچستان ذكر كرد و گفت: رسانه ها زبان گوياي مردم نجيب اين ديار هستند به گونه اي كه با قلم خود مي توانند آباداني را براي استان به ارمغان آورند.
به گزارش ايرنا آيين تجليل از 120 خبرنگار سيستان و بلوچستان با حضور سردار سرتيپ حسين معروفي فرمانده سپاه سلمان سيستان و بلوچستان، مديركل اخبار استان هاي صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، مديران و مسئولان خبرگزاري ها و نشريات محلي و سرپرستان نشريات سراسري و شماري از مسئولان استاني در مجتمع فرهنگي تفريحي امام علي(ع) سپاه سلمان زاهدان برگزار شد.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامي «اخبار ايرنا سيستان و بلوچستان» دنبال كنيد. @irnazahedan