۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۱۰
کد خبر: 82626048
T T
۰ نفر
فرودگاه دزفول همچنان در انتظار صدور مجوز مرز هوایی

دزفول - ایرنا - فرودگاه دزفول به عنوان تنها فرودگاه شمال خوزستان با وجود تامین زیر ساخت های لازم و تجهیزات فرودگاهی استاندارد همچنان در انتظار صدور مجوز مرز هوایی است.

به گزارش ایرنا تولید حدود پنج میلیون تن محصولات كشاورزی و باغی و نیز استقبال كشورهای خارجی از محصولات تولید این منطقه به ویژه كشور روسیه ضرورت صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول را دو چندان كرده است.
با صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول علاوه بر امكان جابجایی مسافر از این فرودگاه ، زمینه برای صادرات انواع محصولات كشاورزی از جمله انواع سبزی و گل تولید منطقه به خارج از كشور فراهم می شود.
به گفته مدیر عامل شركت هواپیمایی عقاب عسلویه ، فرودگاه دزفول مشكلی برای پروزاهای خارجی ندارد و با صدور مجوز مرز هوایی این فرودگاه ، در كمترین زمان ممكن امكان برقراری پروازهای مسافری خارجی و حمل بار به خارج از كشور از دزفول فراهم می شود.
عبداله كاشانی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود:امسال 30 میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات فرودگاهی در این فرودگاه هزینه شد و با وجود كارهایی كه در جهت توسعه پروازها انجام شده نیاز به برقراری پروازهای خارجی از این فرودگاه احساس می شود.
وی گفت: نیروی هوایی و سازمان هواپیمایی كشوری با مرز هوایی فرودگاه دزفول موافقت كرده اند اما وزارت كشور تاكنون مجوز مرز هوایی این فرودگاه را صادر نكرده است كه انتظار می رود مسئولان شهرستان دزفول و استاندار خوزستان برای اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول همچنان با جدیت پیگیری كنند چرا كه صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول با توجه به تولید انواع محصولات كشاورزی مورد توجه كشورهای همسایه ضروری است.
كاشانی فر گفت:این شركت برای انجام پروازهای خارجی از فرودگاه دزفول همه زیر ساخت ها را فراهم كرده و همچنان آمادگی دارد تا با كمك دستگاه های اجرایی این شهرستان و حمایت فرماندار دزفول سایر نیازها را مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی تامین كند تا مجوز مرز هوایی این فرودگاه هر چه سریعتر صادر شود.
وی اظهار كرد:در حال حاضر روزانه چهار پرواز از فرودگاه دزفول انجام می شود كه این فرودگاه ظرفیت افزایش 2 پرواز دیگر هم دارد ضمن اینكه رمپ پروازی فرودگاه دزفول نیز در حال توسعه است تا امكان پارك 2 فروند هواپیمای مسافری در كنار هم فراهم شود.
وی در ادامه با تاكید بر ضرورت توسعه فضای ترمینال فرودگاه دزفول بیان داشت: فضای سالن فروشگاه اتكا در مجاورت ترمینال فرودگاه دزفول برای توسعه ترمینال این فرودگاه لازم و ضروری است كه انتظار می رود این سالن در اختیار فرودگاه دزفول قرار گیرد ضمن اینكه از استاندار خوزستان و فرماندار دزفول در خواست می شود با تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار نسبت به بازسازی ترمینال قدیمی فرودگاه دزفول اقدام كنند.
وی با قدردانی از ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در راستای اجرای طرح های عام المنفعه در كشور گفت: از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در خواست می شود برای توسعه فرودگاه دزفول و راه اندازی مرز هوایی كمك كند.
كاشانی فر افزود: از سال 88 شركت عقاب و عسلویه فرودگاه دزفول را تحویل گرفت كه با وجود مشكلات و كمبودهای فراوان این فرودگاه همچنان رو به گسترش بوده و پروازهای آن رو به افزایش است.
وی ضمن تقدیر از حضور و مشاركت خیرین استان خوزستان در فعالیت های عمرانی و خدماتی فرودگاه دزفول گفت:دزفول پتانسیل های فراوانی در منطقه دارد كه وجود این فرودگاه نیز امتیازی برای این شهرستان می باشد كه باید مورد حمایت مسئولان كشوری ،استانی و شهرستانی قرار گیرد تا مشكلات كاهش و تسهیلات بیشتری در اختیار شهروندان قرار گیرد.

**احداث برج مراقبت به ارتفاع 40 متر در فرودگاه دزفول
مدیر عامل شركت هواپیمایی عقاب عسلویه همچنین با اشاره به اینكه برج مراقبت فعلی فرودگاه دزفول 17 متر ارتفاع دارد گفت:ساخت برج مراقبت استاندارد این فرودگاه به ارتفاع 40 متر از چندی پیش آغاز شده و تاكنون ساخت آن 40 درصد پیشرفت داشته است.
عبداله كاشانی فر همچنین از اجرای طرح روكش باند فرودگاه دزفول برای امكان نشست و برخاست هواپیماهای ایرباس خبر داد.

** ایجاد دفتر فروش بلیت در فرودگاه دزفول
مدیر عامل شركت هواپیمایی عقاب و عسلویه همچنین از آغاز احداث دفتر فروش بلیت هواپیما از سوی این شركت در ورودی فرودگاه دزفول خبر داد و گفت: این اقدام با موافقت سازمان هواپیمایی كشوری و با هدف جلوگیری از بازار سیاه بلیت هواپیما از سوی شركت عقاب و عسلویه در حال انجام است.
كاشانی فر در ادامه با اشاره به بدهی شركت های هواپیمایی به این شركت بابت خدمات هندلینگ گفت:با وجود بدهی این شركت های هواپیمایی ، شركت عقاب عسلویه همچنان به این شركت های هواپیمایی خدمات هندلینگ ارائه می كند اما انتظار می رود این شركت ها بدهی خود را بپردازند.

**95 درصد افراد شاغل در فرودگاه دزفول بومی هستند.
وی در خصوص افراد شاغل در فرودگاه دزفول نیز گفت: 95 درصد افراد جذب شده در این فرودگاه از جوانان دزفول بوده و تنها تعداد اندكی در حد پنج درصد افراد غیر بومی می باشند.
پروازهای فرودگاه دزفول به مقصد تهران ، مشهد و مسیر برگشت برقرار می باشند.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه