مشوق های جدید به شركت های دانش بنیان در شهرك های صنعتی یزد داده می شود

یزد - ایرنا - معاون صنایع كوچك شركت شهرك های صنعتی یزد گفت: تسهیلات و مشوق های جدیدی به شركت های دانش بنیان علاقه مند به استقرار در شهرك ها و نواحی صنعتی این استان ارایه می شود.

ذبیح ا... زارع روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت 21 مرداد روز حمایت از صنایع كوچك، افزود: برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش ‌بنیان، درصد پرداخت بخش نقدی قرارداد واگذاری اراضی شهرك‌های صنعتی به شركت ها و موسسه های دانش بنیان معرفی شده از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری كاهش پیدا كرده است.
وی یادآورشد: بخش نقدی قرارداد واگذاری اراضی در مناطق توسعه‌ یافته از 30درصد به 10درصد و در مناطق كمتر توسعه‌ یافته حداقل به پنج درصد كاهش یافت و بخش اقساط آن از 10 به 14 قسط سه ماهه (مجموعا 42 ماه) افزایش یافته است.
معاون صنایع كوچك شركت شهرك های صنعتی یزد یادآورشد: شركت‌ها و مؤسسه های دانش‌ بنیان در صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع كوچك نیز در اولویت قرار دارند.
وی اظهار كرد: 92درصد صنایع استان صنایع خرد، كوچك و متوسط با 60درصد اشتغال صنعتی و 40درصد سرمایه گذاری در بخش صنعت تشكیل می دهد.
زارع در باره تعریف صنایع كوچك، متوسط و بزرگ تاكید كرد: از جمله برنامه های مهمی كه سال 96 پیگیر می شود، شناسایی و رفع نیازهای فناوری واحدهای صنعتی است كه با همكاری صنایع و مجموعه علمی و دانشگاهی استان بتوان قدم های مثبتی را در این مسیر برداریم.
بر اساس مصوبه هیات وزیران صنایعی كه ظرفیت اشتغال آن زیر 50 نفر است، صنایع كوچك، صنایعی كه تعداد كاركنان آن، 50 تا 150 نفر باشد، صنایع متوسط و واحدهایی كه بیش از 150 كارگر دارد، صنایع بزرگ است.
هم اكنون 1059 واحد تولیدی در 13 شهرك صنعتی، یك منطقه ویژه اقتصادی و 17 ناحیه صنعتی با اشتغال زایی21 هزار و 600 نفر در استان یزد فعالیت دارد.
1968*2047* خبرنگار - محمودرضا رحمانی * انتشار - عباسقلی اشكورجیری*
@irnayazdd