۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۳
کد خبر: 82629609
T T
۰ نفر
سيلاب  29 ميليارد ريال به كشاورزان خراسان شمالي خسارت زد

بجنورد- ايرنا- رئيس اداره مديريت بحران سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: سيلاب جمعه گذشته، 29 ميليارد و 156 ميليون ريال به بخش كشاورزي استان وارد كرد كه بيشترين آن مربوط به بخش زراعت به ميزان 13 ميليار و 252 ميليون ريال بود.

عبدالحسين نامور يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: خسارت هاي وارد شده بر اثر بارش شديد باران و وقوع سيل در اين استان در بخش زراعي، باغي، تاسيسات امور زيربنايي و دام و طيور بوده است.
وي گفت: همچنين در بخش تاسيسات امور زير بنايي 12 ميليارد و 12 ميليون ريال خسارت وارد شده است.
نامور بيشترين خسارت وارد شده بر اثر بارش شديد باران و وقوع سيل را مربوط به شهرستان مانه و سملقان به مبلغ 10 ميليارد و 543 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: بعد از آن راز و جرگلان و اسفراين به ترتيب بيشترين خسارت را ديده اند.
رئيس اداره مديريت بحران سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: بر اثر اين حوادث 272 هكتار از مزارع يونجه، پنجه، گوجه فرنگي، خيار و پياز خسارت ديدند و در بخش باغباني هم 35 هكتار از باغ هاي اين استان خسارت ديدند.
به گفته نامور از ابتداي سال جاري تا 20 مرداد ماه امسال بر اثر حوادث طبيعي به بخش كشاورزي، 2 هزار و 562 ميليارد و 601 ميليون ريال خسارت در اين استان وارد شده است.
به گزارش ايرنا بر اثر بارندگي روز جمعه وجاري شدن سيلاب، به 6 شهرستان خراسان شمالي خسارت وارد شد كه بيشترين خسارت سيل مربوط به شهرستان مرزي رازو جرگلان بود.
بر اثر سيلاب روز جمعه شهرستان راز و جرگلان يك نفركشته و 3 مصدوم شدند.
سيلاب از ابتداي مردادماه تاكنون خسارت هاي عمده به بخش كشاورزي و تاسيسات زيربناي در شهرستان هاي گوناگون استان وارد كرده است.
استان خراسان شمالي در شمال شرق كشور واقع شده كه هر سال تابستان با سيلاب هاي مرگبار روبه رو است.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي