۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82629956
T T
۰ نفر
33 موكب استان بوشهر برای پیاده روی اربعین مجوز فعالیت گرفتند

بوشهر- ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: تاكنون 33 موكب در این استان برای ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین مجوز فعالیت گرفتند.

عبدالرضا مطاف روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته شمار موكب های استان بوشهر برای ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین 22 موكب بود كه 11موكب جدید به آن افزوده شده است.
وی بیان كرد: برای ارائه خدمات به زائران پیاده روی اربعین حسینی سهم ابلاغی وزارت كشور به استان بوشهر امسال نیز همانند سال گذشته 35 هزار نفر است.
مطاف ادامه داد: سال گذشته با وجود اینكه سهم استان بوشهر پذیرایی از 35 هزار نفر زائر پیاده روی اربعینن بود این استان نزدیك به 50 هزار نفر از این زائران را پذیرش كرد.
وی یادآور شد: از 32 موكب استان بوشهر 10 موكب در مسیرهای داخلی، پنج موكب در مرز شلمچه، 2 موكب در شهر نجف، هشت موكب در مسیر نجف به كربلا و هفت موكب نیز در كربلا از زائران پیاده روی اربعین پذیرایی می كنند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در این ارتباط هماهنگی لازم برای صدور ویزای موكب داران و بیمه آنها انجام شده است
مطاف ادامه داد: سهمیه پذیرش موكب های استان بوشهر در مرز شلمچه، مسیر نجف به كربلا و كربلا به ترتیب پنج، 10 و 20 هزار نفر است.
وی یادآور شد: در سال گذشته یك 18 میلیارد و 400 میلیون ریال به موكب های استان بوشهر كمك شد كه از این میزان یك میلیارد و 450 میلیون ریال پرداختی دستگاه های دولتی و مابقی كمك های مردمی بود.
مطاف ادامه داد: در این ارتباط از مردم ولایی استان بوشهر ودستگاه های اجرایی انتظار می رود برای كمك به موكب اهتمام ویژه داشته باشند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه