۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82630137
T T
۰ نفر
عشق مردم به شهيد محسن حججي به دليل خلوص و شهادت مظلومانه او است

اصفهان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: عشق و شوري كه در روزهاي اخير در بين مردم كشورمان نسبت به شهيد محسن حججي بوجود آمده ناشي از خلوص و شهادت مظلومانه او است.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد روز يكشنبه به نمايندگي از رهبر معظم انقلاب در مراسم گراميداشت محسن حججي شهيد مدافع حرم كه در شهر نجف آباد برگزار شد، افزود: رهبر انقلاب همواره به فكر شهدا هستند و براي مراسم گراميداشت آنها گروهي را اعزام مي كنند كه در اين جلسه بنده به نمايندگي از ايشان در جمع خانواده شهيد حججي و مردم و مسئولان حضور يافتم تا پيام تسليت ايشان را به پدر، مادر و همسر اين شهيد برسانم.
امام جمعه اصفهان در اين مراسم اظهار كرد: شهادت محسن حججي در روزهاي اخير شور و هيجان خاصي بين مردم بوجود آورده كه به دليل ايمان و خلوص وي و شهادت مظلومانه اش به دست نيروهاي داعش است.
وي با بيان اينكه نحوه شهادت محسن حججي به مانند امام حسين (ع) است، اظهار كرد: در هيچ قانون و مرامي و در هيچ ديني، اسير را اينگونه مظلومانه به قتل نمي رسانند.
آيت الله طباطبايي نژاد با بيان اينكه در تاريخ اسلام به اسيران احترام گذاشته مي شد، گفت: داعشي هاي بي دين كه مزدور دشمنان اسلام هستند اگر ذره اي بوي دين به مشام آنها رسيده بود با اسيران اينگونه رفتار نمي كردند.
وي همچنين با اشاره به وصيت نامه شهيد محسن حججي به خانواده و فرزندش گفت: اين وصيت نامه ها، اسارتش، مردانگيش و شهادتش براي همه ما درس و عبرت است.
امام جمعه اصفهان با اظهار اميدواري از اينكه همواره در راه اين شهدا باشيم و از خون آنها پاسداري كنيم، افزود: جهان براي اين انسان هاي پاك خلق شده است و نه تعدادي عقب افتاده.
وي همچنين با اشاره به خاطره اي از يك شهيد مدافع حرم 22 ساله، تصريح كرد: دشمنان تصور مي كنند كه جوانان ما منحرف شده اند اما جواناني كه ما اكنون داريم آگاه تر از جوانان اوائل انقلاب و داراي ايمان قوي تر و دانش بيشتر هستند.
وي همچنين پيام تسليت آيت الله حسين مظاهري رئيس حوزه علميه اصفهان را به خانواده شهيد محسن حججي و مردم و مسئولان رساند.
امام جمعه نجف آباد نيز در اين مراسم با بيان اينكه مردم اين شهرستان از پيش از انقلاب اسلامي با همه وجود و به طور يكپارچه با امام راحل (ره) عهد و پيمان بستند، گفت: مردم نجف آباد در دوران پيروزي انقلاب و تداوم آن بويژه در هشت سال دفاع مقدس، مردانه مقاومت و تعداد زيادي شهيد، جانباز، آزاده و ايثارگر تقديم كردند.
حجت الاسلام و المسلمين مصطفي حسناتي با اشاره به 2 هزار و 500 شهيد نجف آباد افزود: امروز نيز حضور يكپارچه مردم در مراسم گراميداشت محسن حججي شهيد مدافع حرم گوياي اين است كه اين مردم همچنان بر عهد و پيمان اوليه خود با اسلام، قرآن، امام راحل، رهبر معظم و شهيدان پايبندند.
وي با عرض تسليت به مناسبت شهادت محسن حججي شهيد مدافع حرم به پدر، مادر و همسر وي و مردم و مسئولان تاكيد كرد: همه جوانان اين ديار آماده حضور در هر كجا كه آزاديخواهان و مظلومان نياز به دفاع دارند، هستند.
وي همچنين شهيد حججي را ' زنده تر از زنده ' خواند و افزود: اين شهيد همه دل ها را حيات بخشيد.
به گزارش ايرنا، شهيد مدافع حرم 'محسن حججي' از اعضاي لشكر نجف اشرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي هفته گذشته هنگام انجام ماموريت مستشاري در مرز عراق و سوريه به اسارت گروهك تكفيري داعش درآمد و پس از 2 روز در اسارت به شهادت رسيد.
مراسم گراميداشت اين شهيد والامقام امروز يكشنبه در مسجد جامع شهرستان نجف‌ آباد توسط لشكر ٨ نجف اشرف، خانواده شهيد و بنياد شهيد نجف‌ آباد برگزار شد.
شهرستان نجف آباد با 330 هزار نفر جمعيت در 30 كيلومتري غرب اصفهان قرار دارد.
ت/3011/ 6022 خبرنگار: آسيه معيني - انتشار دهنده : عمادي