آمادگی ستاد بازسازی عتبات عالیات برای اسكان 300 هزار زائر اربعین حسینی در نجف

تهران - ایرنا - جانشین رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در شهر مقدس نجف اشرف از آمادگی این ستاد برای اسكان روزانه 300 هزار تن از زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، رحمان احمدی با بیان اینكه همچنین برای پذیرایی روزانه 250 هزار وعده غذایی زائران اربعین حسینی تداركات لازم در نظر گرفته شده است، افزود: اقدامات یادشده با همت خیرین و هیات های ایرانی به انجام می رسد.
امسال 18 آبان مصادف با اربعین حسینی است.
وی اظهار داشت: استان‌های معین و متولی خدمالت رسانی به زائران اربعین در شهر نجف اشرف آمادگی كامل خود را برای مشاركت در برپایی هرچه باشكوه‌تر این مراسم اعلام كرده و در حال فراهم ساختن مقدمات هستند.
احمدی با اشاره به اجرای طرح شناسنامه‌دار كردن مواكب و صدور پروانه موكب‌داری گفت: بر اساس توافق اولیه حدود 15 استان با همت ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با رویكرد جدید و در قالب ستادهای مردمی ساماندهی شده و از زائران اربعین در این شهر پذیرائی خواهند كرد.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف با همكاری 35 موكب، پذیرای زائرین در شهر مقدس نجف اشرف هستند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات نجف اشرف تصریح كرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام گرفته برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی بتوانیم به نحو احسن این كنگره عظیم جهان تشییع را برپا كنیم و پذیرای خیل عظیم زائرین حرم مطهر علوی و حسینی باشیم.
وی با بیان اینكه میزبان اصلی زائران اربعین مردم و دولت عراق است، خاطر نشان كرد: تمامی این اقدامات با پشتوانه كمك‌های مردمی و نذورات خیرین صورت می‌گیرد و ستاد بازسازی عتبات عالیات تنها به عنوان نماینده مردم و متولی جمع‌آوری كمك‌های مردمی در اربعین نقش آفرینی می‌كند.
وی از همه علاقه مندان به مشاركت در فیض پذیرائی از زائران اربعین خواست تا با توجه به واگذاری مسئولت كمیته مشاركت‌های مردمی، اسكان و تغذیه اربعین به ستاد بازسازی عتبات، در زمینه پرداخت وجوهات و نذورات به اشخاص دقت كنند تا خدای ناكرده سوء استفاده‌ای در این بخش صورت نگیرد.
اجتمام*1933*1569
خبرنگار: بهروز سلطانیان* انتشار: علی حبیبی
برای آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر