۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۲۴
کد خبر: 82633010
T T
۰ نفر
اعتبارات هيات هاي ورزشي كردستان امسال پنج برابر شده است

سنندج- ايرنا- مديركل ورزش و جوانان كردستان گفت: امسال اعتبارات جاري هيات هاي ورزشي استان، پنج برابر افزايش يافته كه رقم بسيار بالايي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حامد جولايي شامگاه سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سنندج با بيان اينكه اعتبارات ورزشي كردستان امسال رشد جهشي داشته است افزود: سال گذشته سه ميليارد و 150 ميليون ريال اعتبار به ورزش استان اختصاص داده شد.
وي به كمك سه ميليارد ريالي اداره كل ورزش و جوانان به هيات هاي ورزشي استان در هفته جاري اشاره و اظهار كرد: هيات هايي كه فعاليت بهتري داشته باشند، اعتبارات بيشتري دريافت مي كنند.
وي از نبود فضاهاي ورزشي در حاشيه شهرهاي استان خبر داد و گفت: عدم تجهيز حاشيه شهرها به فضاهاي ورزشي، به افزايش بزهكاري و آسيب هاي اجتماعي منجر مي شود؛ بنابراين نياز است زمين هايي براي ايجاد سالن هاي ورزشي در اين مناطق اختصاص داده شود.
جولايي، نگاه دولت يازدهم به ورزش كردستان را ويژه دانست و افزود: اين دولت حاشيه هاي ورزشي را تا حد زيادي كاهش داده است.
او به رتبه 13 ورزش كردستان در كشور در سال 92 اشاره كرد و گفت: هم اكنون ورزش اين استان در رتبه اول يا دوم منطقه غرب كشور قرار دارد.
مديركل ورزش و جوانان كردستان، نبود سالن مسابقات و خوابگاه ورزشي را 2 مشكل اساسي ورزش در استان ذكر كرد و افزود: اميدواريم تا قبل از سرما، پوشش سقف سالن 6 هزار نفري 22 گولان سنندج انجام شود.
جولايي ادامه داد: تلاش خود را به كار گرفته تا از طريق فروش اموال اداره كل در سطح استان، خوابگاه ورزشي 400 نفره سنندج را نيز احداث كنيم.
وي با بيان اينكه از ابتداي دولت يازدهم، 120 پروژه ناتمام به مديريت اداره كل ورزش و جوانان كردستان تحويل داده شد اضافه كرد: تاكنون 100 پروژه آن به اتمام رسيده و 450 ميليارد ريال براي تكميل اين پروژه ها هزينه شده است.
او اداره كل ورزش استان را در زمينه اجراي ماده 27 (واگذاري اماكن ورزشي نيمه تمام به بخش خصوصي) دستگاه برتر در كشور و استان كردستان عنوان كرد و افزود: به زودي استخر ديواندره و حجاب سنندج را نيز از طريق فراخوان، به بخش خصوصي واگذار مي كنيم.
وي از نبود متقاضي بخش خصوصي براي بازسازي چمن استقلال سنندج خبر داد و گفت: اداره كل ورزش و جوانان آن را به زمين چمن مصنوعي تبديل خواهد كرد.

** رشد 400 درصدي فعاليت امور جوانان كردستان نسبت به سال 92
مديركل ورزش و جوانان كردستان گفت: فعاليت امور جوانان اين اداره كل، نسبت به سال 92، رشد 400 درصدي داشته است.
جولايي به فعاليت يك سمن در كردستان در ابتداي كار دولت تدبير و اميد در كردستان اشاره كرد و گفت: هم اكنون 22 سمن در استان مشغول به فعاليت هستند كه تا پايان امسال، به 60 سمن افزايش خواهد يافت.
وي با بيان اينكه 11 سمن در سنندج فعال است ادامه داد: كار در حوزه هاي فرهنگي و آسيب هاي اجتماعي از مهمترين فعاليت هاي اين سمن ها است.
وي از تشكيل مجمع خيرين ازدواج در كردستان براي اولين بار خبر داد و اظهار كرد: سال گذشته به 17 هزار و 131 نفر از جوانان استان حدود 156 ميليارد تومان، وام ازدواج و اشتغالزايي پرداخت شده است.
استان كردستان بيش از يك ميليون و 600 هزار نفر جمعيت دارد و سرانه ورزشي استان 0،3 مترمربع است.
هم اكنون 34 هزار ورزشكار سازمان يافته در كردستان مشغول به فعاليت هاي ورزشي هستند.
**خبرنگار: وريا كرمي/**انتشار دهنده: اميد بهمني
7355/6108
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg