۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82633859
T T
۰ نفر

تعرفه جديد سرويس تارنوري مخابرات ايران اعلام شد

۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۰۲
کد خبر: 82633859
تعرفه جديد سرويس تارنوري مخابرات ايران اعلام شد

تهران- ايرنا- شركت مخابرات ايران تعرفه هاي جديد سرويس تارنوري مخابرات ايران (تانوما) را با توجه به تفكيك تعرفه ترافيك بين الملل و داخلي اعلام كرد.

به گزارش چهارشنبه شركت مخابرات ايران، سرويس هاي جديد اينترنت مبتني بر فيبر نوري شركت مخابرات ايران (FTTH) با در نظر گرفتن الزام تفكيك ترافيك داخلي از ترافيك بين الملل و حركت به سمت استقرار شبكه ملي اطلاعات در كشور، با سرويس هاي قبلي جايگزين شد.
بر اين اساس، سرويس تانوما به صورت هاي پيش پرداخت و پس پرداخت و با توجه به پرداخت هزينه فيبركشي و تجهيزات توسط مشتري به صورت نقد يا اقساط، به چند بخش مختلف نامگذاري و تقسيم شده است.
سرويس پس پرداخت 2 ساله الماس 1 تا 6 با سرعت هاي 50 و 100 مگابيت بر ثانيه، سرويس پس پرداخت مرواريد 1 تا 4 با سرعت هاي 50 و 100 مگابيت بر ثانيه و سرويس پيش پرداخت 6 ماهه زمرد 1 تا 3، طرح هاي جديد سرويس تانوماي شركت مخابرات ايران به شمار مي رود.
جزييات، هزينه و روش ثبت نام هر يك از اين سرويس ها به همراه مشخصات ويژه هر طرح در درگاه تجاري شركت مخابرات ايران به نشاني www.tci.ir قابل مشاهده است.
به گزارش ايرنا،شركت مخابرات ايران نهم ارديبهشت ماه با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري از طرح بزرگ خود به نام تانوما (تارنوري مخابرات ايران) رونمايي كرد .
تانوما طرح رساندن فيبر نوري به خانه ها است كه اجراي آن افزايش سرعت اينترنت و تحقق يكي از اهداف منشور حقوق شهروندي درباره دسترسي برابر و آزاد به اطلاعات را براي شهروندان به ارمغان مي آورد.
فيبر نوري يكي از محيط هاي انتقال داده با سرعت بالاست.
امروزه از فيبر نوري در موارد متفاوتي مانند شبكه هاي تلفن شهري و بين شهري، شبكه هاي كامپيوتري و اينترنت استفاده مي شود.
فيبر نوري رشته اي از تارهاي شيشه اي است كه هر يك از آنها ضخامتي معادل تار موي انسان دارد و در انتقال اطلاعات در مسافت هاي طولاني كاربرد دارد.
استفاده از سيم مسي براي انتقال اطلاعات در مسافت هاي طولاني همواره با برخي اختلال ها روبروست كه امكان برقراري ارتباطي خوب و با سرعت مناسب را فراهم نمي سازد.
اكنون مشتركان مي‌توانند براي بهره مندي از اين مزيت به پورتال مخابرات مراجعه كرده و شماره تلفن منزل يا محل كار خود را وارد و اينكه امكانات فيبر نوري براي آنها وجود دارد يا خير را استعلام كنند.
در صورتي كه منطقه آنها تحت پوشش باشد، ثبت‌نام‌ انجام و مراحل تبديل به فيبر نوري سپري مي‌شود.
مشتركان نبايدهزينه جدايي براي اين قابليت بپردازند، اما زمان انعقاد قرارداد بر اساس طرح‌هايي كه ارائه شده، هزينه خواهد داشت.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام** 2078 *1961* تنظيم كننده:محمد مهدي بهرامي*انتشار: مريم مسعود