۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82633914
T T
۰ نفر

كلید علم و فناوری بار دیگر در دستان ستاری

۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۴
کد خبر: 82633914
كلید علم و فناوری بار دیگر در دستان ستاری

تهران- ایرنا- رییس جمهوری با اعتماد مجدد به دكتر سورنا ستاری و صدور حكمی، سكان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در دولت دوازدهم نیز به وی سپرد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه علمی ایرنا، ستاری رئیس جمهوری را در دولت یازدهم نیز در زمینه علم و فناوری معاونت كرد و تصمیم حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به ابقای وی، به طور حتم نشانگر رضایت از روند رو به رشد این حوزه بسیار حساس و اثربخش در زمینه های مختلف و همچنین تاكیدی بر ضرورت تداوم روند كنونی در دولت دوازدهم است.
بحث هایی همچون ساماندهی و حمایت های بی نظیر از حوزه مرزدانش و علوم پایه، عملیاتی سازی مباحث تئوریك مربوط به حوزه تجاری سازی علوم و فناوری از طریق احیای مراكز رشد و نوآوری در دل دانشگاه ها و همچنین ایجاد مراكز نوآوری در كنار دانشگاه ها، اجرای موفقیت آمیز قانون حمایت از شركت های دانش بنیان و افزایش این شركت ها از 10 شركت در ابتدای دولت یازدهم به 3200 شركت در حال حاضر از جمله برگ های زرین عملكرد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طول چهارسال گذشته به شمار می رود.
موضوع فرهنگ سازی و ترویج اقتصاد دانش بنیان همچون اقدامات انجام شده در جلب توجه جامعه به مباحث مربوط به استارتاپ ها از جمله اقدامات اساسی دیگری است كه به صورت جدی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طول چهار سال گذشته دنبال شده است.
به طوری كه در كنار ستادهای فناوری راهبردی، ستاد ویژه ای تحت عنوان ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شده كه وظیفه آن فرهنگ سازی و رسانه ای كردن اقتصاد دانش بنیان است.
توسعه دیپلماسی فناوری و تسهیل بازگشت نخبگان مقیم خارج كشور همچنین از دیگر اقدامات راهبردهای ستاری در كرسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت یازدهم بوده است.
انتخاب مجدد ستاری به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به طور حتم نشانه مهر تائید دكتر روحانی بر عملكرد چهار سال گذشته وی و همچنین تاكیدی بر ادامه روند كنونی در دولت دوازدهم است.
ستاری كه متولد 1351 شهر ورامین و فرزند سرلشگر شهید منصور ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی جمهوری ارتش جمهوری اسلامی است، مدارج كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری مهندسی مكانیك خود را در دانشگاه صنعتی شریف گذراند و از سال 1387 عضو هیات علمی این دانشگاه و همچنان به عنوان دانشیار مشغول تدریس و تحقیق در دانشكده مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشكده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف است.
ستاری دو اختراع داخلی و خارجی را به ثبت رسانده و دارای نشان درجه یك هنری است.
عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیری هیات امنای صندوق نوآوری و شكوفایی، عضویت در هیات عامل صندوق نوآوری و شكوفایی، ریاست هیات امنای پارك فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری، ریاست هیات امنای صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، عضویت هیات امنای موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی، ریاست پژوهشگاه صنعت نفت، مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت كشور، ریاست پژوهشكده نانو تكنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت، ریاست گروه انرژی موسسه مطالعات بین المللی انرژی و همچنین تصدی كرسی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 14 مهرماه 1392 تاكنون از جمله سوابق اجرایی ستاری است.
علمی ** 1836 **
خبرنگار: یوسف درویشی* انتشار:زهره محتشمی پور
۰ نفر