۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82634875
T T
۰ نفر
اشتغال بيش از 100 هزار نفر در خوشه هاي صنعتي و كسب و كار فارس

شيراز- ايرنا- مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان فارس اعلام كرد: با حمايت اين شركت از ايجاد و تشكيل پنج خوشه صنعتي و كسب و كار در اين استان، هم اينك بيش از 100 هزار نفر در قالب اين خوشه ها به كار اشتغال دارند.

به گزارش دريافتي پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي فارس، شاهپور قنبري افزود: تا كنون 2 خوشه گلاب و عرقيات ميمند و سنگ شمال، با دستيابي به اهداف مورد نظر در حوزه هاي ارتقاي توليد، صادرات و فناوري به‌ عنوان خوشه توسعه يافته معرفي شده و شبكه فراگير اين خوشه ها نيز تشكيل شده است.
وي اظهار داشت: علاوه بر اين، 2 خوشه صنعتي فرش دستباف، رب گوجه فرنگي و ترشيجات نيز در مرحله پاياني انجام مراحل توسعه خوشه اي قرار دارند و با تشكيل شبكه فراگير تا پايان سال 96 به مرحله توسعه يافتگي مي رسند.
قنبري، با اشاره به فعاليت خوشه خرماي جنوب به عنوان پنجمين خوشه كسب و كار در استان فارس، گفت: عامل توسعه اين خوشه نيز انتخاب شده و فعاليت هاي خود را آغاز كرده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس گفت:تا كنون 12خوشه صنعتي شامل سنگ شمال فارس، سنگ ني ريز، انجير، خرما، گلاب و عرقيات گياهي، رب گوجه و ترشيجات، گياهان دارويي، بسته بندي ميوه و مركبات، صنايع پلاستيك، مسقطي لار، خدمات فني و مهندسي و تجهيزات صنايع نفت، گاز و پتروشيمي در اين استان شناسايي شده است.
قنبري ادامه داد: از اين تعداد تاكنون طرح امكان سنجي 9 خوشه صنعتي به پايان رسيده است.
وي، به برخي از دستاوردهاي اجراي طرح خوشه هاي صنعتي در استان فارس، اشاره كرد و افزود: در خوشه سنگ شمال با اجراي برنامه هاي حمايتي، علاوه بر كاهش صادرات سنگ خام، اقدام هاي موثري براي صادرات به كشورهاي هدف جديد نظير روسيه و عمان درحال انجام است.
قنبري اضافه كرد: در خوشه گلاب و عرقيات ميمند فيروزآباد آفارس نيز اقدام هاي تاثيرگذاري در بخش هاي بازاريابي، استانداردسازي محصولات و ارتقاي سطح فناوري واحدهاي توليدي انجام شده است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس، تشكيل كنسرسيوم هاي صادراتي در خوشه هاي صنعتي فارس را از راهبردهاي مهم سال 96 اين شركت بيان كرد و گفت: با برگزاري نشست هاي مختلف با ذينفعان خوشه هاي صنعتي فعال در اين استان، تشكيل چهار كنسرسيوم در خوشه فرش، گلاب و عرقيات ميمند، سنگ شمال و رب گوجه فرنگي، ترشيجات و شوريجات وارد مرحله اجرايي شده است.
قنبري افزود: سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران نيز براي تقويت فعاليت كنسرسيوم هاي صادراتي، از ايجاد مراكز فروش كنسرسيوم ها در بازارهاي هدف خارجي حمايت و علاوه بر اين با اختصاص يارانه، بخشي از هزينه هاي اعزام اعضاي كنسرسيوم ها به نمايشگاه هاي بين المللي را پرداخت مي كند.
كنسرسيوم، به اتحاد 2 يا چند شركت براي شركت در مناقصه يك پروژه معين گفته مي شود، كه در صورت برنده شدن در مناقصه، اجراي پروژه در قالب قرارداد با كارفرما و بر اساس شرايط مورد توافق بين اعضاي كنسرسيوم انجام مي شود.
2027 /6118
دريافت خبر: سيد احمد نجفي ** انتشار دهنده: پرويندخت پاردسويي شيرازي