۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۰
کد خبر: 82641734
T T
۰ نفر

آيت الله علم الهدي: برائت از مشركان سياسي نيست

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۰
کد خبر: 82641734
آيت الله علم الهدي: برائت از مشركان سياسي نيست

مشهد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: عده اي سطحي نگر مراسم برائت از مشركان را سياسي خوانده و مي گويند مكه و مراسم حج جاي مناجات با خدا است و نبايد به كار سياسي آغشته شود در حاليكه برائت از مشركان كاري سياسي نيست و جزو واقعيت هاي حج ابراهيمي است.

به گزارش ايرنا آيت الله سيداحمد علم الهدي چهارشنبه شب در ادامه تفسير آيات موضوعي مهدويت در مهديه مشهد با اشاره به آيات نخست سوره توبه افزود: برائت از مشركان در موسم حج به فرمان پيامبر (ص) و آيه قرآن به وسيله امير المومنين(ع) انجام شد.
وي گفت: برائت و بيزاري از مشركان تنها در رفتار، كردار و اظهارات شخصي كفايت نمي كند بلكه بايد به صورت اعلام و شعار عمومي باشد و امروز نيز شعار مرگ بر آمريكا جزو واجبات ما در مساله حج است.
وي با بيان اينكه برائت از مشركان يك كار ديني، شرعي و قرآني است افزود: در فعاليت هاي شخصي و زندگي اجتماعي كاري كه به شرك خدا نزديك است كار سياسي است.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي اظهار كرد: در عرصه سياست، هر چه مجاهده سياسي، حرف، اقدام، فعاليت و كار سياسي داريم بايد براي خدا باشد، كار خدا را براي غير خدا انجام دادن شرك و سياست در عرصه زندگي از همه چيز به شرك نزديكتر است.
آيت الله علم الهدي ادامه داد: در عرصه سياست اگر از مسير خدا منحرف شويم در سريع ترين زمان به شرك مي رسيم و اگر كسي به نام خدا قدم برداشته اما براي غير خدا كاري را انجام دهد، دچار شرك شده و حتما ذليل مي شود و خدا خودش او را ساقط مي كند.
وي گفت: تنها به صرف حزب اللهي و بنده خدا بودن پيروز نمي شويم. هر جا به دنبال مطرح كردن خودمان باشيم خدا ما را زودتر شكست مي دهد چون به اسم او وارد عرصه شده اما براي غير او كار كرده ايم.
آيت الله علم الهدي ادامه داد: اين موضوعات براي كسي كه خدا را قبول ندارد يا سكولار فرق مي كند. سكولار، مسلمان نيست، اگر گفتيم كسي سكولار و مسلمان است مثل اين است كه بگوييم يك نفر مسلمان است اما عرق خوري و شرب خمر را حلال مي داند.
وي اظهار كرد: اگر در بعضي جاها و كارها شكست مي خوريم به خاطر نبود اخلاص است. در عرصه زندگي بايد با اخلاص و به عنوان مجاهده در راه خدا رضايت الهي را در نظر بگيريم و براي خدا قدم برداريم و با استكبار و كفر مبارزه كنيم.
آيت الله علم الهدي با بيان اينكه جريان استكبار هر چه قدر به زور، توطئه و قدرت نظامي متوسل شود نمي تواند جلو مشيت الهي را بگيرد، خاطر نشان كرد: بناي خدا بر اين است كه تنها كسي كه براي خدا كار مي كند پيروز شده و به نتيجه برسد.
جلسات تفسير قرآن نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي چهارشنبه شبها بعد از نماز مغرب و عشا در مهديه مشهد برگزار مي شود.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفي نخعي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي